آفتاب
حجت الاسلام نیکی ملکی در گفتگو با مهر:

اقتصاد مقاومتی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی است

اقتصاد مقاومتی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی است

قم - رئیس کمیسیون‌ مطالعات اسلامی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اقتصاد مقاومتی، الگوی اقتصاد ملی و بومی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی است.

حجت الاسلام حجت الله نیکی ملکی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری همایش اقتصاد مقاومتی از منظر دین در قم اظهار کرد: در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، کمیسیون‌ مطالعات اسلامی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام تصمیم گرفت تا همایش علمی را به همین منظور برای نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی برگزار کند.

وی ادامه داد: بحث فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی در بند ۲۱ سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری آمده که این مسئله باید تبدیل به گفتمان فراگیر ملی شود.

رئیس کمیسیون‌ مطالعات اسلامی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تعبیری که مقام معظم رهبری از اقتصاد مقاومتی دارند، الگوی اقتصاد ملی و بومی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی است.

حجت الاسلام نیکی ملکی با اشاره به اینکه هدف اصلی اقتصاد مقاومتی این است که در زمینه‌های اقتصادی وابسته و متوسل به بیگانگان نباشیم، تصریح کرد: بحث اقتصاد مقاومتی را در نگاه علما و فقها نیز می‌بینیم.

وی اضافه کرد: قبل از تصمیم گیری در مورد برگزاری این همایش، در همین راستا نشست علمی برگزار شد که در این نشست پیام آیت الله جوادی آملی در مورد اقتصاد مقاومتی بررسی شد و در پایان با توجه به این پیام، عناوینی برای همایش در نظر گرفتیم.

برگزیده شدن ۱۳ مقاله توسط دبیرخانه همایش اقتصاد مقاومتی از منظر دین

حجت الاسلام نیکی ملکی ابراز کرد: در این همایش چهار محور کلی آسیب شناسی مقاومت‌پذیری اقتصاد ایران از منظر دینی، راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی از منظر دین، الزامات ساختاری اقتصاد مقاومتی از منظر منابع دین و وظایف مردم و نهاد‌ها در تحقق اقتصاد مقاومتی مورد بحث قرار می‌ گیرد.

 رئیس کمیسیون‌ مطالعات اسلامی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مقالات زیادی به دبیرخانه همایش اقتصاد مقاومتی از منظر دین رسیده که از میان این مقالات ۱۳ مقاله توسط داوران برگزیده شد که دارای ایده پردازی در زمینه اقتصاد مقاومتی بودند.

وی گفت: در این مراسم از ۶ جلد کتاب که تحلیل جامع از اقتصاد مقاومتی با رویکرد دینی است، رونمایی می شود.

حجت الاسلام نیکی ملکی در پایان با اشاره به اینکه شهرداری قم نیز در راستای برگزاری این همایش تلاش زیادی کرد، گفت : این همایش ساعت  ۸:۳۰ دقیقه صبح روز پنج شنبه ۱۴ اسفندماه در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار می‌شود.

کد N755846

وبگردی