آفتاب
جهانگیرزاده:

رژیم صهیونیستی تاثیرگذاری خود بر آمریکا را از دست داده است

رژیم صهیونیستی تاثیرگذاری خود بر آمریکا را از دست داده است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس اظهار کرد: رفتار اخیر مقامات آمریکایی با نتانیاهو نشان‌دهنده از دست رفتن تاثیرگذاری رژیم صهیونیستی در میان آمریکایی هاست.

جواد جهانگیرزاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به بی‌توجهی مقامات آمریکایی به حضور نخست‌وزیر اسرائیل در این کشور گفت: نتانیاهو به قصد منحرف کردن افکارعمومی ازحقانیت ایران در موضوع هسته ای و ایجاد انشقاق بین مسئولین آمریکا در این کشور حضور پیدا کرد و اتفاقی که افتاده است تاکنون به دلیل پیوستگی آمریکا و اسرائیل کم نظیر بوده است.

وی افزود: به نظر می آید آمریکا از دیدگاه ها و سیاست های اسرائیل در حال فاصله گرفتن است و البته برخی گمانه زنی ها در مورد اختلاف قدیمی اوباما و رژیم صهیونیستی مطرح بوده است اما امروز به یک باره این اختلاف یک نمود جدی پیدا کرده است ونشان می دهد اسرائیل ابزارهای سابق را برای ایجاد فشار بر روی مسئولین آمریکایی ندارد.

نماینده ارومیه تاکید کرد: جهت گیری رسانه های آمریکایی به سمت رژیم صهیونیستی در حال تغییر است و تاثیرگذاری خود در سیاستگذاری آمریکا از دست داده است و این ضعف چیزی است که باعث شده است نتانیاهو با تمام قوا و برنامه ریزی دوماه به آمریکا سفر کند تا این فضا را تغییر دهد و من تصور می کنم وارد دوره ای شدیم که مسئولین آمریکایی قصد دارند استقلال خود از رفتارهای رژیم صهیونیستی و سیاست های او نشان دهند و این گام مهمی است که می تواند در مسیر مذاکرات به ما کمک کند.

وی تاکید کرد: البته امیدواریم این رفتارها بازی سیاسی نباشد و در واقعیت تداوم پیدا کند و بتواند دنیا از این اتفاق منتفع شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به حضور رئیس سازمان انرژی اتمی در مذاکرات هسته ای گفت: این اتفاق باعث بالارفتن ظرفیت کارشناسی تیم مذاکره کننده هسته ای شده و پیام روشنی دارد مبنی بر اینکه مذاکرات از سمت سیاسی و حقوقی به سمت فنی و علمی رفته است و آنچه که در گذشته باعث نگرانی بوده است یعنی رفتارهای سیاسی طرف مذاکره کننده شاید در حال تغییر باشد.

جهانگیرزاده در پایان خاطر نشان کرد: اما آنچه که مهم است دستیابی به یک توافق خوب در پایان مذاکره است توافقی که منافع ملی ما را تامین و تحریم ها را از بین ببرد و حقوق هسته ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت بشناسد.

انتهای پیام

کد N755654

وبگردی