آفتاب

اشتون کارتر: اطلاعات منتشر شده درباره عملیات موصل صحت ندارد

اشتون کارتر: اطلاعات منتشر شده درباره عملیات موصل صحت ندارد

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد: اطلاعاتی که اخیرا یک مسئول نظامی آمریکایی در خصوص حمله قریب‌الوقوع به شهر موصل در عراق به رسانه‌ها گفته، کاملا اشتباه است و صحت ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا که برای دادن توضیحاتی درباره اطلاعات منتشر شده از عملیات موصل به سنا رفته بود: اظهارات اخیر یکی از مسئولان فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا به رسانه‌ها مبنی بر حمله قریب‌الوقوع برای آزادسازی شهر موصل عراق اشتباه است و وی به هیچ وجه نباید در خصوص برنامه‌های جنگ به صورت علنی صحبت می‌کرد.

کارتر افزود: کاملا واضح است که چنین اطلاعاتی درست نیست و برخورد وی نیز کاملا اشتباه بوده است. وی در عین حال گفت که نیروهای ائتلاف در حمله به تکریت نقشی ندارند و عدم مشارکت ائتلاف به خاطر ترس از دامن زدن به طایفه گرایی در منطقه بوده است.

وزیر دفاع آمریکا خواهان جلوگیری از تنش‌های طایفه‌ای در جنگ علیه داعش شد.

مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز اعلام کرد که فرماندهی مرکزی در صورت تکمیل تحقیقات درباره اظهارات مسئول مذکور اقدام مناسبی را اتخاذ خواهد کرد.

جان مک کین و لیندزی گراهام، دو جمهوری خواه برجسته سنای آمریکا در 20 فوریه نامه‌ای را به کاخ سفید فرستاده و در آن به اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها در خصوص حمله به موصل در آوریل یا مه با مشارکت 20 تا 25 هزار نیروی عراقی اعتراض کردند.

انتهای پیام

کد N755645

وبگردی