آفتاب

رایزنی نخست‌وزیر اردن با والری آموس درباره پناهندگان سوری

رایزنی نخست‌وزیر اردن با والری آموس درباره پناهندگان سوری

نخست‌وزیر اردن در دیدار با معاون دبیرکل سازمان ملل و هماهنگ‌کننده کمک‌های اضطراری در رابطه با هزینه‌هایی که امان برای میزبانی از سیل گسترده آوارگان سوری می‌پردازد، گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی اردن (پترا)، "عبدالله النسور"، نخست‌وزیر اردن در گفتگو با "والری آموس"، معاون دبیرکل سازمان ملل و هماهنگ‌کننده کمک‌های اضطراری درباره شرایط کنونی همکاری میان اردن و سازمان ملل خصوصا در زمینه تامین کمک‌های بشردوستانه برای آوارگان سوری بحث و رایزنی کرد.

عبدالله النسور گفت که اقتصاد ملی اردن به سمتی حرکت می‌کند که بودجه کمی برای میزبانی از شمار گسترده آوارگان سوری و پناهندگان اختصاص می‌یابد و در همین حال کمک‌های بین‌المللی ارائه شده به پادشاهی اردن نیز محدود شده است.

نخست‌وزیر اردن تاکید کرد: تا زمانی که اردن به قوانین بین‌المللی متعهد است و مرزهایش باز است، جامعه بین‌الملل باید از اردن در تحمل بار میزبانی از آوارگان سوری حمایت کند.

در ادامه این دیدار هماهنگ‌کننده ارشد سازمان ملل در امور کمک‌های بشردوستانه از نقش اردن در میزبانی از آوارگان جنگ داخلی سوریه قدردانی کرد و گفت که میزبانی از این افراد برای تمام کشورهای میزبان مسئولیت اقتصادی سنگینی دارد و اطمینان داد که این مساله نیازمند حمایت مستمر بین‌المللی از پادشاهی اردن است تا امان اطمینان حاصل کند خدمات مستمر می‌تواند به طور موثر برای آوارگان سوری فراهم شود.

انتهای پیام

کد N755540

وبگردی