آفتاب

پرتغال نیرو و جت جنگنده به رومانی می‌فرستد

پرتغال نیرو و جت جنگنده به رومانی می‌فرستد

هیات دفاعی ارشد رومانی اعلام کرد، چهار فروند جت جنگنده F-16 و 150 نیروی نظامی و غیرنظامی پرتغالی در مه و ژوئن سال جاری میلادی برای شرکت در ماموریت‌های نظارت و کنترل هوایی به رومانی فرستاده خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این هیات دفاعی ارشد رومانی گفت، این هیات درخواست ویکتور پونتا، نخست‌وزیر رومانی را مبنی بر اینکه به این هواپیماها و نیروها اجازه ورود به این کشور داده شود، تایید کرده است.

از اواخر سال 2013 میلادی که بحران اوکراین آغاز شده، رومانی که در جناح شرقی ناتو قرار دارد، میزبان نیروها و هیات‌های خارجی از کشورهای عضو این ائتلاف بوده است.

این اولین بار است که نیروهای پرتغالی به رومانی می‌روند.

ناتو اوایل ماه جاری میلادی تصمیم گرفت تا به منظور واکنش به چالش‌های نشأت گرفته از جانب روسیه و افراط‌گرایی مراکز کنترل و فرماندهی را در لتونی، استونی، لیتوانی، لهستان، رومانی و بلغارستان ایجاد کند.

این مراکز در مواقع اضطراری به تسریع رسیدن نیروهای جدید واکنش سریع و سپس نیروهای کمکی ناتو کمک خواهد کرد.

جیمز کومی، رئیس اداره آگاهی فدرال (اف.بی.آی) که روز سه‌شنبه به رومانی سفر کرده، گفت: امنیت سایبری و مبارزه با فساد و تروریسم اولویت‌های آمریکا و رومانی محسوب می‌شوند.

وی افزود: جنایتکاران می‌توانند از طریق اینترنت به تمامی جهان لطمه بزنند و این امر سبب می‌شود که تمامی ما همسایه یکدیگر شویم. همان‌طور که جنایتکاران توانسته‌اند از طریق اینترنت به تمامی جهان دست یابند، ما نیز باید همین کار را انجام دهیم.

در سال‌های اخیر رومانی و آمریکا در مبارزه با تروریسم، فساد و جرائم سازمان‌یافته چندملیتی با یکدیگر همکاری کرده‌اند.

رئیس سرویس اطلاعات رومانی گفت، کشورش نقش کلیدی را در تامین امنیت سایبری ناتو برای اوکراین ایفا می‌کند.

انتهای پیام

کد N755514

وبگردی