آفتاب

ژنرال دمپسی: نقش ایران در "تکریک" می‌تواند مثبت باشد

ژنرال دمپسی: نقش ایران در "تکریک" می‌تواند مثبت باشد

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا با اشاره به بیرون راندن نیروهای داعش از شهر تکریک توسط نیروهای عراقی، نقش ایران در این اتفاق را به صورت مشروط مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ژنرال مارتین دمپسی، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز سه‌شنبه گفت:‌ حمایت ایران از عراقی‌ها برای بازپس‌گیری تکریت از نیروهای داعش اگر منجر به بروز اختلافات فرقه‌یی نشود یک اتفاق مثبت است.

بر اساس این گزارش این اظهارات ژنرال دمپسی نشان دهنده‌ی تلاش واشنگتن برای محدود کردن نفوذ ایران و اجازه دادن به مقامات عراقی برای پیدا کردن روش خودشان در مقابله با نیروهای داعش است.

مقامات آمریکایی مدعی‌اند که عراق برای بازپس گیری تکریت از آن‌ها درخواست کمک و حمایت در زمینه‌ نیروی هوایی نکرده است.

این ژنرال نظامی آمریکایی مدعی شد: ایران و نمایندگانش از سال 2004 تاکنون در عراق در حال انجام عملیات هستند اما حمایت آن‌ها از عملیات تکریک نشان دهنده سطح جدیدی از اقدامات آن‌هاست.

او در این باره گفت: این علنی‌ترین پشتیبانی ایران از نیروهای عراقی در اشکال مختلف بوده است و واضح است که تنها اگر منجر به اختلافات فرقه‌یی شود یک مشکل خواهد بود.

ژنرال دمپسی با اشاره به حضور نیروهای دولتی عراق در عملیات مبارزه با داعش در این کشور گفت: اگر آن‌ها به یک روش قابل قبول عمل کنند و کنترل تکریت را از چنگ داعش در بیاورند می‌تواند یک اتفاق مثبت در کمپین مقابله با داعش باشد.

انتهای پیام

کد N755454

وبگردی