آفتاب

درخواست بان کی مون از طرفین درگیر در سودان جنوبی

درخواست بان کی مون از طرفین درگیر در سودان جنوبی

دبیرکل سازمان ملل از رئیس‌جمهوری سودان جنوبی و معاون سابق وی خواست تا سازش‌ کنند و توافقات لازم را برای حل درگیری در این کشور به وجود آورند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری شینهوا، "بان کی مون"، دبیرکل سازمان در بیانیه‌ای این درخواست را پیش از ضرب‌الاجل پنج مارس سال‌جاری میلادی مطرح کرد که با میانجی‌گری سازمان "اختیارات بین دولتی درخصوص توسعه" برای نتیجه‌گیری از مذاکرات سودان جنوبی تعیین شده است.

در این بیانیه آمده است، بان کی مون با جدیت تمام از "سالوا کر"، رئیس‌جمهوری سودان جنوبی و "ریک مچار"، معاون سابق وی خواست تا از خود درایت رهبری نشان داده، سعادت سودان جنوبی را در راس تمامی منافع دیگر قرار دهند و سازش‌ها و توافقات لازم را برای رسیدن به یک توافقنامه تقسیم قدرت که راه را برای حل جامع درگیری‌ها در این کشور هموار می‌سازد، انجام دهند.

آخرین دور از مذاکرات صلح قرار است روز پنجشنبه پایان یابد. این سازمان تاکنون در اقداماتش برای پایان دادن به این جنگ داخلی که در آن دست‌کم 10 هزار تن کشته و 1.5 میلیون تن دیگر بی‌خانمان شده‌اند، ناموفق بوده است.

در همین حال شورای امنیت روز سه‌شنبه قطعنامه‌ای را تصویب کرد که علیه افرادی که صلح، امنیت و ثبات سودان جنوبی را تهدید می‌کنند، تحریم‌های هدفمند اعمال خواهد کرد. در تصویب این قطعنامه، شورای امنیت تصمیم گرفت تا افراد و شرکت‌هایی را که به طور مستقیم یا غیرمستقیم در اقدامات یا سیاست‌هایی که صلح در سودان را مسدود می‌سازد، ممنوع السفر کرده و اموال و دارایی‌های آنها را مسدود کند.

انتهای پیام

کد N755250

وبگردی