آفتاب
عضو کمییسیون امنیت‌ملی:

اظهارات نتانیاهو اهانت به کشورهای مذاکره کننده است

اظهارات نتانیاهو اهانت به کشورهای مذاکره کننده است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر این‌که صحبت‌های نتانیاهو در مورد مذاکرات اهانتی به کشورهای مذاکره کننده است، گفت: اظهارنظر نتانیاهو در مورد مسأله هسته‌ای ایران یک توهین به تمامی کشورهایی است که در حال مذاکره می‌باشند.

سدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در واکنش به اظهارنظر اخیر ضدایرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مورد مسأله هسته‌ای ایران، گفت: اظهار نظر نتانیاهو به معنای نادیده گرفتن تمامی بازرسی‌ها، گفت‌وگوهای فنی و تبادل اطلاعات میان ایران و گروه 1+5 است و مصداق اهانت به کل مذاکرات و کشورهای مذاکره کننده می‌باشد.

وی ادامه داد: هدف مذاکرات اثبات صلح آمیز بودن فناوری هسته‌ای جمهوری اسلامی است و ایران در این جهت تلاش خود را انجام داده. بنابراین این نوع اظهارنظرها توهین به کشورهایی است که در حال مذاکره می‌باشند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین در واکنش به بخشی ازصحبت‌های نتانیاهو در خصوص همکاری آمریکا و اسرائیل و جدا نبودن آن دو از یکدیگر، گفت: رژیم صهیونیستی در پناه خصومت غرب به ویژه آمریکا علیه ایران در طول 35 سال گذشته بهره‌های زیادی برده و همچنان تلاش می‌کند سایه سنگین خصومت بین ایران و غرب وجود داشته باشد.

وی افزود: از آنجا که از خصومت غرب با ایران منافع سرشاری نصیب صهیونیست‌ها می‌شود،‌ اسرائیل دنبال تحقق دو هدف است اول این‌که اتحاد خود با آمریکا را همچنان به رخ بکشاند و نشان دهد و از قبل آن آمریکایی‌ها را در کنار خود نگه دارد و دوم این‌که از این اتحاد علیه ایران استفاه کند.

نقوی حسینی تأکید کرد: اظهارنظر نتانیاهو در مورد اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی و به دنبال آن استمرار دوستی‌شان با آمریکا، آبروی آمریکا را برد و سیاست‌های این کشور را به شدت زیر سوال برد. اکنون این سوال به صورت واضح مطرح است که آمریکایی‌ها یک گروه تروریستی جانی متجاوزاند یا این‌که بر اساس ادعایشان کشوری دموکراتیک و طرفدار دموکراسی هستند.

به گفته وی، این آزمونی برای آمریکایی‌ها است که باید به این اظهارنظرها پاسخ دهند تا علامت سوال از روی آنها برداشته شود. در اذهان عمومی این موضوع وجود دارد که سیاستمداران آمریکا در چنگ اسرائیل هستند و رژیم صهیونیستی برای آمریکا تصمیم می‌گیرد. آمریکا باید نشان دهد که چقدر کشوری مستقل می‌باشد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان، خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی با دیدن فروریختن کاخ امنیتی‌اش که در سایه خصومت غرب علیه ایران درست کرده بود، تلاش می‌کند تا به هر وسیله‌ای جلوی این رخداد را بگیرد و همچنان این خصومت را حفظ می‌کند، به همین دلیل نخست وزیر رژیم صهیونیستی چنین اظهاراتی را مطرح می‌کند.

انتهای پیام

کد N755195

وبگردی