آفتاب

درخواست سازمان ملل از رژیم صهیونیستی برای تحقیق درباره جنگ غزه

درخواست سازمان ملل از رژیم صهیونیستی برای تحقیق درباره جنگ غزه

سازمان ملل متحد در گزارشی از رژیم صهیونیستی خواست که درباره شهادت غیر نظامیان فلسطینی در جنگ غزه تحقیق کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، سازمان ملل متحد از رژیم صهیونیستی خواست که درباره شهادت بیش از هزار و 500 شهروند فلسطینی در جریان جنگ غزه در سال 2014 که یک سوم آنها کودک بودند تحقیق کند.

مکارم ویبیسونو فرستاده سازمان ملل متحد در گزارش نخست خود به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرده است: تفاوت فاحش میان میزان خسارت دو طرف جنگ در غزه بیانگر عدم توازن قوا است و خسارت های وارده به غیر نظامیان فلسطینی این پرسش را به ذهن متبادر می کند که آیا اسرائیل به قوانین بین الملل در جنگ غزه پایبند بوده است؟ قوانینی که بر تفاوت قائل شدن میان غیر نظامی و نظامی تاکید دارد.

در این گزارش آمده است: بسیاری از شهروندان فلسطینی که در جنگ اخیر غزه کشته شدند عابر و رهگذر در خیابان ها هنگام حملات اسرائیل نبودند بلکه اغلب اعضای یک خانواده بودند که در حملات شبانه اسرائیل و اصابت موشک به منازلشان کشته شدند.

خاطرنشان می شود در جریان جنگ اخیر غزه 2 هزار و 256 فلسطینی از جمله هزار و 563 غیر نظامی به شهادت رسیدند که در میان این افراد 538 نفر کودک بودند. این در حالی است که تلفات رژیم صهیونیستی بالغ بر کشته شدن 66 سرباز و 5 غیر نظامی بوده است.

وی از ماه ژوئن سال 2014 تاکنون به عنوان گزارشگر ویژه حقوق بشر در اراضی فلسطین تعیین شده است.

کد N754976

وبگردی