آفتاب

درخواست سازمان ملل از اسرائیل برای تحقیق درباره غیرنظامیان کشته شده در جنگ غزه

درخواست سازمان ملل از اسرائیل برای تحقیق درباره غیرنظامیان کشته شده در جنگ غزه

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در اراضی اشغالی از رژیم صهیونیستی خواست تا در خصوص کشته شدن بیش از 1500 شهروند فلسطینی در جریان حمله اخیر این رژیم به غزه تحقیق کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه،مکارم وی بی سونو، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور در امور حقوق بشر در اراضی اشغالی در گزارشی از رژیم صهیونیستی خواست تا درباره کشته شدن بیش از 1500شهروند فلسطینی که یک سوم آنها کودکان بی‌گناه بودند در جنگ اخیر غزه تحقیق کند.

وی گزارش خود را که از زمان تعیینش به عنوان گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره کشته شدگان و اتفاقات رخ داده در فلسطین تهیه شده بود به شورای حقوق بشر سازمان ملل تحویل داد.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا نیز با طرح این ادعا که شورای حقوق بشر را متهم کرد که این شورا تنها دنباله رو یکسری "ادعاها" درباره تجاوزات اسرائیل است گفت: آمریکا از اسرائیل دفاع می‌کند.

از سوی دیگر یک سازمان اسرائیلی فعال در عرصه حقوق بشر به تصاویر واسنادی از اقدامات ارتش رژیم صهیونیستی علیه کودکان فلسطین در نوار غزه دست پیدا کرد.

در تازه‌ترین این جنایات که حدود دو ماه پیش اتفاق افتاده سربازان ارتش اسرائیل سگ‌های وحشی را برای حمله به یک کودک فلسطینی 16 ساله فرستادند.

این اسناد و تصاویر نشان می‌دهد که سربازان به سگ‌ها آموزش داده‌اند تا به کودکان حمله کنند و به دلیل حمله این سگ‌ها، بدن این کودک دچارجراحت شدیدی شد.

از سوی دیگر شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد کسی که این فیلم را در اینترنت منتشر کرده عضو سابق کنست و جزو حزب راست گرای تندرو اسرائیل است.

وی در پیامی در پایگاه اجتماعی "توییتر" نوشت: سربازان اسرائیلی به این خرابکاران کوچک درس دادند و هر کسی که بخواهد سربازان ما را هدف قرار دهد باید چنین بهایی بپردازد.

انتهای پیام

کد N754967

وبگردی