آفتاب

لاریجانی: مقایسه نگرانی نمایندگان بارفتار خصمانه اسرائیل غیرمنصفانه است/سخنان نتانیاهو شوی سیاسی بود

لاریجانی: مقایسه نگرانی نمایندگان بارفتار خصمانه اسرائیل غیرمنصفانه است/سخنان نتانیاهو شوی سیاسی بود

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حاشیه سازی ها مضر به منافع ملی است، گفت: مقایسه دلمشغولی های نمایندگان در مذاکرات هسته ای با رفتار خصمانه رژیم صهیونیستی مقایسه مع الفارق و غیر منصفانه است.

به گزارش مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) حضور نتانیاهو در کنگره آمریکا را یک شوی سیاسی خواند.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: نمایندگان محترم شما به خاطر دارید اولین باری که در چند سال گذشته آمریکا تقاضای مذاکره با ایران را در مسئله هسته ای نمود در اواخر دولت قبل بود که کشور عمان را واسطه نمود.وی ادامه داد: پس از ۳-۲ دور مذاکرات، ادامه آن را در دولت جدید ایران پیگیری نمودند.

نماینده مردم قم در مجلس اظهار داشت: بنابراین اینکه زیاده سخن می پراکنند که به خاطر فشارهای تحریم ایران را پای میز مذاکره کشاندیم. خودشان می دانند که دروغ می گویند و آنها مکررا تقاضای مذاکره داشته اند. بنابراین با این تحریم ها وقتی عدم تاثیر آن را مشاهده نمودند برای حفظ آبروی خود، خودشان را به میز مذاکره کشاندند.وی تاکید کرد: ایران در مذاکرات هم به صورت جدی و واقعی وارد شده که طرف مقابل هم این معنا را درک کرده است. البته چارچوب هایی برای مذاکرات مشخص شده است که عمدتا صیانت از فناوری صلح آمیز هسته ای است.

لاریجانی افزود: مذاکره کنندگان ما در این چارچوب عمل خواهند نمود. ممکن است بین نمایندگان محترم مجلس در تاکتیک های مذاکراتی اختلاف نظر باشد اما ما ملتی هستیم که ولی داریم، همان گونه که صدیقه طاهره تبعیت از ولایت را برای شیعیان معنی فرمود. وی ادامه داد: وقتی سیاست های مذاکرات هسته ای توسط رهبری معظم مشخص گردید، مادامی که این چارچوب ها رعایت شود مذاکره کنندگان مورد حمایت همگان هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی  این همگرایی توام با صلابت را از نعمات ولایت فقیه خواند و اظهار داشت: این همگرایی درست در مقابل رفتار عجیب و غریب کنگره آمریکا در اجرای شوی سیاسی اخیر است که علی‌رغم مغایرت روشن حضور رئیس یک رژیم پوشالی در مذاکره با منافع ملی آنان، فقط به خاطر رقابت های سیاسی دست به چنین اقدامی زده اند.

لاریجانی ادامه داد: لذا اگر عده ای از نمایندگان نگرانی در باب مذاکرات هسته ای دارند از باب اهمیت موضوع در صیانت از این دستاورد ملی است.

رئیس مجلس تاکید کرد: بنده به خاطر چارچوب هایی که برای مذاکرات مشخص شده است نگرانی ندارم.وی افزود: مقایسه این دلمشغولی برخی نمایندگان و افراد با رفتار خصمانه رژیم صهیونیستی مقایسه مع الفارق و غیر منصفانه است و اینکه در مجلس شورای اسلامی نمایندگان با آزادی نظرات خود را بیان می کنند نقطه برجسته نظام ماست و نباید آن را تخطئه کرد.

لاریجانی اظهار داشت: البته هم نمایندگان و هم افراد دیگر در کشور باید از طرح مسائل غیرواقع پرهیز کنند و این قاعده اسلامی است که همه باید رعایت کنند.رئیس مجلس تصریح کرد: مجموعه این مسائل و وقایع نشان می دهد که انقلاب ما در این برهه تاریخی چقدر نیازمند وحدت درونی و یکپارچگی سیاسی است و حاشیه سازی ها و بیان مطالبی که دستاویز بیگانگان شود و جامعه را دچار تفرقه نماید، مضر به منافع ملی کشور می باشد. وی با اشاره به اظهارات یکی از وزرا مبنی بر ورود پول های قاچاق به ساختار قدرت، گفت: اگر اطلاعی از چنین انتقال پولی در انتخابات اخیر دارند که آنها را به قدرت رسانده، اعلام کنند.

لاریجانی ادامه داد: این گونه گرد و مبهم حرف زدن چه فایده ای جز ایجاد شبهات بلاوجه برای کشور دارد، مگر مملکت قانون ندارد. اگر کسی از این گونه اقدامات اطلاعی دارد باید در اختیار قوه قضائیه قرار دهد تا رسیدگی شود.

 

این خبر تکمیل می شود.......

2323

کد N754862

وبگردی