آفتاب

سازمان اوقاف مسئول حمایت از مدیریت مساجد شد

سازمان اوقاف مسئول حمایت از مدیریت مساجد شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در رسیدگی به جزئیات طرح حمایت از مدیریت مساجد و پیگیری امور نمازخانه‌های کشور، سازمان اوقاف را مسئول حمایت از مدیریت مساجد کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر اساس این مصوبه در ماده‌ای از این طرح «سازمان اوقاف و امور خیریه» به «سازمان اوقاف، مساجد و امور خیریه» تغییر نام یافت که در این قانون «سازمان» نامیده می‌شود. این سازمان مسئولیت حمایت از مدیریت مساجد، اقدامات و امور مربوط به نگهداری، احداث، تجهیز، نوسازی و پیگیری امور نمازخانه‌ها را به ترتیبی که در این قانون می‌آید بر عهده دارد و این مسئولیت به سایر وظایف سازمان مذکور اضافه می‌شود.

این مصوبه مجلس از مجموع 204 نماینده حاضر با 128 رای موافق، 23 رای مخالف و 11 رای ممتنع مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت.

همچنین در ماده دیگری از این طرح مسجد و نمازخانه نیز تعریف شدند که بر همین اساس در این قانون منظور از «مسجد» مکانی فعال و یا غیرفعال است که شرع مقدس و یا عرف متشرعه آن را مسجد بداند اعم از آنکه وقف شرعی شده و یا نشده باشد.

همچنین «نمازخانه» مکانی عمومی است، که مسجد نباشد و نماز در آن اقامه شود مانند نمازخانه‌های بین راهی و اماکنی از قبیل ادارات، بوستان‌ها و مجتمع‌های تجاری که برای خواندن نماز تعیین شده‌اند.

انتهای پیام

کد N754848

وبگردی