آفتاب
آيت الله نعيم آبادی:

كمك های بلاعوض به روحيه كار و تلاش ضربه در جامعه می زند

كمك های بلاعوض به روحيه كار و تلاش ضربه در جامعه می زند

دامغان - نماينده ولی فقیه در استان هرمزگان با بيان اينكه فرهنگ كار و تلاش بايد تقويت شود گفت: كمك های بلاعوض به روحيه كار و تلاش ضربه می زند و آن را از بين می برد و اين روند باید تغییر کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آيت الله غلامعلي نعيم آبادي شامگاه سه شنبه در دومين نشست انجمن توسعه پايدار دامغاني هاي مقيم مركز در تالار همايش هاي هتل فردوسي تهران اظهار داشت: اسلام پرچم دار حل مشكلات است و ما مي توانيم با بهره گيري از آن در رفع مسائل نقش آفرين باشيم.

وي افزود: كسي كه دغدغه حل مشكلات جامعه را نداشته باشد وجود وي فايده اي ندارد و هركس بايد نسبت به حل مشكلات حساس و در آن سهيم باشد.

امام جمعه بندرعباس با بيان اينكه فرهنگ فرديت ضربه سنگيني به بشريت وارد مي كند گفت: همه بايد در حل مشكلات جامعه و رفع بيكاري و ايجاد اشتغال جوانان گام برداريم و نسبت به آن بي تفاوت نباشيم.

راه اندازي منطقه ويژه اقتصادي با همكاري بخش خصوصي در دامغان

نماينده مردم دامغان در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين همايش اظهار داشت: مسئولان وظيفه دارند در حل مشكلات شهرستان تلاش كنند و حامي سرمايه گزاران در ايجاد اشتغال كه نياز امروز اين شهر است باشند.

عبدالرحمان رستميان با بيان اينكه شهرستان دامغان داراي منابع خداداي فراواني است افزود: ايجاد منطقه اقتصادي شهرستان با همكاري بخش خصوصي مراحل پاياني خود را مي گذراند و به زودي عمليات اجرايي آن آغاز خواهد شد.

وي ضمن اشاره به اينكه كار و برنامه ريزي بايد بر اساس نيازها انجام شود خاطر نشان ساخت: ايجاد و راه اندازي منطقه ويژه اقتصادي كمك فراواني به رشد و شكوفايي اين شهر مي كند و امتياز بزرگي محسوب خواهد شد.

سرمايه گزاري هرگز نبايد سياسي شود

نماينده مردم دامغان در مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: سرمايه گزاري با هدف ايجاد اشتغال و رفع معضل بيكاري هرگز نبايد سياسي شود و در حال حاضر ۵۰ درصد بودجه اختصاص داده شده به دامغان در داخل شهرستان براي آن تصميم گيري و توزيع مي شود.

رستميان با يادآوري اينكه در سالجاري رقم ۱۲۸ ميليارد ريال از محل اعتبارات تبصره ۲۲ ماده ۱۸۰ به شهرستان دامغان اختصاص يافته بود اضافه كرد: اين رقم در سال ۹۴ از رشد سه درصدي برخوردار بوده و به ۱۵۰ ميليارد ريال رسيده است.

وي از استاندار به عنوان نماينده عالي دولت در خط اول حل مشكلات شهرستان تقدیر كرد و گفت: همه ما به عنوان دلسوزان شهرستان بايد مسئولان ارشد اجرايي را در استان كمك و ياري دهيم تا مشكلات در همه زمينه ها مرتفع شود.

عزم جدي براي حمايت از سرمايه گزاران در دامغان

فرماندار شهرستان دامغان ديگر سخنران اين همايش نیز اظهار داشت: اراده محكم براي حل مشكلات شهرستان وجود دارد و همه بايد يك هدف مشخص كه همان حمايت و همراهي با سرمايه گزاران است را دنبال كنيم.

علي اصغر مجد افزود: كارگروه اشتغال و سرمايه گزاري را در شهرستان دامغان ايجاد و راه اندازي كرديم تا براساس آن طرح ها داراي مشكل را رسد و موانع را از سر راه برداريم.

وي با بيان اينكه در شهرستان دامغان ۱۶۶ واحد توليدي فعال وجود دارد تصريح كرد: سه هزار و ۴۴۰ نفر در اين واحدها كه ۵۰ درصد آن در شهرك صنعتي و منطقه صيد آباد وجود دارند فعاليت مي كنند.

۱۰۰ كيلومتر راه جديد در دامغان احداث مي شود

نماينده عالي دولت در شهرستان دامغان خاطر نشان ساخت: ۱۶۰ معدن فعال در اين شهرستان وجود دارد كه يك هزار و ۸۶۸ نفر در آن مشغول به كار هستند.

مجد از در دست احداث بودن ۱۰۰ كيلومتر راه جديد در شهرستان دامغان خبر داد و اظهار داشت: ۱۰ ميليارد و ۷۰۰ ميليون تومان اعتبار در سال آينده در حوزه راه و راهسازي اين شهرستان هزينه مي شود.

وي گفت: هشت كيلومتر از راه ديباج به گلوگاه در حوزه استحفاظي شهرستان دامغان و همچنين ۱۰ كيلومتر ديگر نيز آسفالت مي شود.

أخذ مجوز نخستين صندوق قرض الحسنه انجمن توسعه پايدار

رئيس هيئت مديره انجمن توسعه پايدار(دامغاني هاي مقيم مركز) نيز در اين جلسه با ارائه گزارش از آخرين اقدامات اين انجمن خاطر نشان ساخت: ۱۳ نفر از مؤثران دامغان عضو تيم اقتصادي انجمن توسعه پايدار هستند.

ابوالفضل كلايي افزود: تمام سعي و تلاش ما برداشتن گام هاي مفيد در زمينه كمك به رشد و توسعه شهرستان دامغان در تمامي ابعاد است.

وي از اخذ مجوز نخستين صندوق قرض الحسنه تك شعبه براي انجمن توسعه پايدار(دامغاني هاي مقيم مركز) از بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران خبر داد و گفت: سرمايه اوليه اين صندوق با مشاركت و همراهي سرمايه گزاران و مؤثرين دامغاني ۲۵ ميليارد ريال است.

در اين جلسه كه نمايندگان ادوار مردم شهرستان دامغان در مجلس شوراي اسلامي، فرماندار سابق صاحب نظران و شخصيت ها، موثرين سرمايه گزاران، شهردار و اعضاي شوراي اسلامي شهرهاي دامغان و اميرآباد حضور داشتند هر يك ديدگاه ها و نظرات خود را در زمينه كمك به رشد و توسعه شهرستان مطرح كردند.

انجمن توسعه پايدار(دامغاني هاي مقيم مركز) در حال حاضر ۱۸۰ نفر عضو دارد.

کد N754811

وبگردی