آفتاب

فلاحت‌پیشه: سخنرانی نتانیاهو در آیپک انتخاباتی بود

فلاحت‌پیشه: سخنرانی نتانیاهو در آیپک انتخاباتی بود

یک کارشناس مسائل بین الملل گفت:‌ با توجه به وجود بحران های مالی و اقتصادی در سرزمین های اشغالی نتانیاهو تلاش می‌کند تا با امنیتی کردن فضا اذهان را منحرف کند.

حشمت الله فلاحت پیشه در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بااشاره به سخنرانی نتانیاهو در اجلاس آیپک خاطر نشان کرد: آیپک یا آژانس یهودیان مقیم آمریکا بیشتر نزدیک به راستگرایان در سرزمین های اشغالی هستند. در واقع همین جریانی که سرمدار آن نتانیاهو است.

وی ادامه داد:‌با توجه که اسرائیل در آستانه انتخابات است نتانیاهو تلاش کرد با تشکیل نشست 16 هزار نفری طرفداران خود در سراسر آمریکا را گرد هم بیاورد تا این نشست انتخاباتی را در مقابل حزب کارگر یعنی چپ ها ، در سرزمین های اشغالی به راه بیاندازد.

فلاحت پیشه با بیان اینکه نتانیاهو در سخنرانی اخیر خود سعی داشت موضوع سیاست امنیت محور را به اصلی در تبلیغات انتخاباتی خود تبدیل کند،‌افزود: در حال حاضر رصد رسانه های سرزمین های اشغالی نشان می دهد که آن‌ها چالش هایی مانند مسائل اقتصادی و معیشتی و دغدغه های اشتغال و مسکن دارند ولی دولت نتانیاهو برنامه ای برای رفع این چالش ها نداشته است وبیشتر هزینه و توان خود را مصرف مسائل امنیتی کرده است.

این کارشناس مسائل بین الملل گفت:‌نتانیاهو به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای ایران را مخل امنیت خود و شکستی برای سیاست های امنیتی خود می داند. از سوی دیگر او نگفت که آیپک به شدت نگران پایین آمدن سطح روابط آمریکا و اسرائیل طی ده سال گذشته هستند.

وی ادامه داد: مقام های درجه اول آمریکا حاضر نشدند با نتانیاهو دیدار کنند و رسما اعلام کردند مخالف سخنرانی او در کنگره هستند و ازهمه مهمتر اینکه جان کری اعلام کرد نگران این است که اطلاعات ناقصی از مذاکرات هسته ای را افرادی ارائه بدهند نشان می دهد که جان کری هم می داند نتانیاهو دروغ می‌گوید و دولت آمریکا نگران این دروغ ها یا همان اطلاعات نادرست هستند.

فلاحت پیشه در رابطه با نظرسنجی های انجام شده در آمریکا که به احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای ایران انجام شده است ، گفت:‌طبق نظر سنجی ها بین 57 تا 60 درصد آمریکایی ها معتقد هستند که می توان دیپلماسی را در مورد پرونده هسته ای ایران پیش برد. از سوی دیگر نباید فراموش کرد که 85 درصد که رسانه های آمریکا مدیریتی صهیونیستی دارند و در هر صورت این رسانه ها تلاش می‌کنند فضایی مخالف ما را ایجاد کنند و در حال حاضر هم در اوج لابی گری علیه فعالیت های هسته ای ایران هستند .

وی در پایان تاکید کرد: اینکه اوباما بلافاصله پس از سخنرانی نتانیاهو در اجلاس آیپک،‌اعلام کرد: شانس توافق بیش از گذشته شده نشان می دهد که دیپلماسی آمریکا با شکست مواجه شده است.

انتهای پیام

کد N754719

وبگردی