آفتاب

ابراز نگرانی مسکو نسبت به روابط تجاری اوکراین و اتحادیه اروپا

ابراز نگرانی مسکو نسبت به روابط تجاری اوکراین و اتحادیه اروپا

وزیر توسعه اقتصادی روسیه با کمیسیونر تجاری اتحادیه اروپا دیدار کرد و به ابراز نگرانی نسبت به روابط اقتصادی اوکراین با این اتحادیه پرداخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، الکسی اولیوکایف، وزیر توسعه اقتصادی روسیه که به بروکسل سفر کرده است، با سیسیلیا مالمستروم، کمیسیونر تجاری اتحادیه اروپا دیدار کرد. در این دیدار طرفین توافق کردند که نشستی سه‌جانبه در سطح وزرا میان اتحادیه اروپا، اوکراین و روسیه در آینده‌ای نزدیک برگزار شود.

روسیه و اتحادیه اروپا توافق کردند که مذاکرات در مورد روابط اوکراین با اتحادیه اروپا همچنان ادامه پیدا کند.

در این دیدار وزیر توسعه اقتصادی روسیه کمیسیونر تجاری اتحادیه اروپا را به طور صریح در جریان نگرانی‌های مسکو در مورد آزادسازی تجارت میان اوکراین و اتحادیه اروپا و تاثیرات منفی این اقدام بر روسیه قرار داد.

وی پس از دیدارش با این مقام اتحادیه اروپا گفت: جای تردیدی وجود ندارد که توافق میان اوکراین و اتحادیه اروپا به خود این دو طرف مربوط است اما نگرانی ما به حفاظت از تجارت و وضعیت اقتصادی روسیه در مقابل عواقب این اقدام مرتبط است.

وزیر توسعه اقتصادی روسیه تاکید کرد: در صورتی که نگرانی‌های مسکو در این زمینه نادیده گرفته شود، روسیه تدابیری حفاظتی از جمله اعمال تعرفه‌های گمرکی سنگین‌تر بر کالاهای اوکراینی اتخاذ خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N754648

وبگردی