آفتاب

مهاجرت اجباری بیش از 30 هزار نیجریه‌ای به چاد و کامرون

مهاجرت اجباری بیش از 30 هزار نیجریه‌ای به چاد و کامرون

سازمان ملل متحد اعلام کرد که بیش از 30 هزار غیرنظامی نیجریه‌ای به دنبال درگیری‌ها در این کشور مجبور به مهاجرت اجباری به کشورهای مجاور از جمله کامرون و چاد شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، آدریان ادواردز، سخنگوی کمیسیونر عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد اعلام کرد که شبه‌نظامیان بوکوحرام در هفته‌های گذشته حملات خود را به شدت افزایش دادند که در پی آن تعداد بسیار زیادی از غیرنظامیان خانه‌هایشان را در نیجریه رها و به کشورهای مجاور فرار کردند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد بسیاری از این پناهندگان در پی درگیری‌ها در شمال شرق نیجریه میان شبه‌نظامیان و نیروهای نظامی به کامرون رفته‌اند.

به گفته این سخنگوی دفتر کمیسیونر عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، مقام‌های کامرونی از ورود 16 هزار پناهنده به این کشور از نیجریه خبر داده‌اند.

ادواردز اعلام کرد که در حال حاضر سازمان ملل متحد با کامرون همکاری می کند تا امکان اسکان پناهندگان هرچه سریع‌تر فراهم آید.

این مقام سازمان ملل همچنین گفت که درگیری‌ها در نیجریه باعث شده که در حدود 18 هزار تن از شهروندان این کشور نیز مجبور به فرار به چاد شوند.

همچنین بر اساس اعلام این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد، حدود 100 هزار تن از شهروندان نیجریه در دو سال گذشته به نیجر رفته‌اند.

انتهای پیام

کد N754638

وبگردی