آفتاب

بررسی وضعیت ازدواج و طلاق در شورای عالی انقلاب فرهنگی

بررسی وضعیت ازدواج و طلاق در شورای عالی انقلاب فرهنگی

جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به ریاست رییس جمهور تشکیل شد و اعضا به بررسی ادامه دستور جلسه قبل درباره راهکارهای افزایش ازدواج جوانان و پیشگیری از رشد نرخ طلاق پرداختند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در جلسه امروز سه شنبه دلایل اساسی افزایش طلاق و کاهش ازدواج را با توجه به ویژگی‌های هر منطقه جغرافیایی مورد توجه قرار دادند و به بحث و تبادل نظر در خصوص اتخاذ راهکارهایی برای کاهش نرخ طلاق و رشد نرخ ازدواج پرداختند.

در این جلسه همچنین گزارشی از یک مطالعه میدانی درباره ازدواج و طلاق در استان خراسان رضوی ارائه شد که با استفاده از ظرفیت‌های کارشناسی در عرصه‌های اسلام‌شناسی، روانشناسی و موضوعات اجتماعی تهیه شده بود.

در این گزارش وضعیت افرادی که در معرض آسیب طلاق قرار داشته‌اند و فرآیند‌هایی که افراد در این مسیر با آن مواجه بوده‌اند و همچنین آثار جلسات مشاوره با این افراد در زمینه‌های بهداشتی و درمانی، فرهنگی ، تربیتی ، اعتقادی و دینی در کاهش نرخ طلاق به صورت دقیق مورد بررسی قرار گرفته بود.

بر اساس نظر اعضا مقرر شد گزارش‌های مشابه در دیگر استان‌ها نیز در جلسات آینده شورا مطرح و پس از جمع‌بندی اعضا درباره نتایج آنها، برای تعمیم و تسری نتایج این گزارش‌ها و مطالعات به نقاط مختلف کشور تصمیم‌گیری شود.

محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در پایان این جلسه اظهار امیدواری کرد که شورا بتواند در جلسات آینده تصمیمات علمی و عملی کاملا کارشناسانه برای برون رفت و یا حداقل کاهش نرخ رشد طلاق در کوتاه مدت اتخاذ کرده و در بلند مدت نیز با مطالعات تکمیلی تصمیم‌سازی‌های مناسبی داشته باشد.

همچنین وی تاکید کرد که شورا در زمان مناسب که بررسی‌ها درباره راهکارهای کاهش نرخ طلاق و افزایش نرخ ازدواج به نقطه مناسبی برسد، حمایت از ساماندهی فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی و دولتی و غیردولتی و همچنین تشکل‌های خودجوش مردمی را برای اجرای این تصمیمات در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی وظیفه خود می‌داند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
[div id='__hggasdgjhsagd_once'] 
کد N754597

وبگردی