آفتاب

معاون امور هنری وزیر ارشاد:هنوز به لایه‌های بعدی اقتصاد هنر نفوذ نکرده‌ایم

معاون امور هنری وزیر ارشاد:هنوز به لایه‌های بعدی اقتصاد هنر نفوذ نکرده‌ایم

معاون امور هنری وزیر ارشاد گفت: هنوز ما به لایه‌های دوم و سوم اقتصاد هنر نفوذ نکرده‌ایم و در لایه‌ اول باقی مانده‌ایم و باید برای رسیدن به آنچه می خواهیم تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی مرادخانی معاون امور هنری وزیر ارشاد که در اختتامیه هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر سخن می‌گفت اظهار کرد: جشنواره امسال با همه مشکلاتی که در طول برگزاری آن وجود داشت به پایان رسید و امکاناتی فراهم شد که علاقه مندان از آثار منتخب بازدید کنند. همچنین ما شاهد حضور بزرگان ، استادان و هنرمندان رشته‌های مختلف تجسمی بودیم. امیدوارم که این حضور در سال‌های آینده نیز ادامه داشته باشد.

او افزود: حوزه هنرهای تجسمی به خاطر گرایش های مختلفی که دارد از اهمیت بالایی برخوردار است و این امکان را به وجود می‌آورد که مجموعه‌ای از فعالیت‌ها برای آن تعریف شود. با حضور فعال بزرگان که در سال‌های گذشته کمتر شاهد این حضور بودیم رونق متفاوتی به جشنواره داده می شود. یکی از دلایل این موضوع همدلی بین مدیران بخش های مختلف در حوزه دولتی و دیگر حوزه‌های هنرهای تجسمی است. همچنین واگذاری برگزاری این رویدادها به انجمن‌های هنری توانسته است به عنوان یک سیاست موفق نقش مهمی داشته باشد.

مرادخانی ادامه داد: تقاضا دارم که هنرمندان اگر نظری در این رابطه دارند بگویند. یکی از موضوعاتی که در یک سال گذشته پیگیری شده است بحث اقتصاد هنر در حوزه هنرهای تجسمی بوده است. این موضوع که تا به حال از نظرها دور نگه داشته شده بود در این یک سال بالنده تر شده است. البته اگر بخواهیم این بحث را در همه ابعاد و در جای‌جای هنرهای تجسمی جا بدهیم باید جایگاه آن مشخص شود. هنوز ما به لایه‌های دوم و سوم اقتصاد هنر نفوذ نکرده ایم و در لایه‌ اول باقی مانده‌ایم و باید برای رسیدن به آنچه می خواهیم تلاش کنیم.

معاون امور هنری وزیر ارشاد در بخش دیگری از سخنانش به معرفی جوانان و نسل نو در جشنواره اشاره کرد و گفت:‌امیدوارم یکی از دستاوردهای جشنواره که معرفی نسل نو به دنیا و فضاسازی برای حضور آن‌ها در عرصه‌های بین المللی است تحقق پیدا کند. ما شرکت‌کنندگانی داشتیم که باید در بخش‌های مختلف و درگالری‌های خارج از کشور حضور داشته باشند و کارهایشان دیده شود.

مرادخانی همچنین بیان کرد: هنرهای تجسمی به عنوان بخشی از هویت ما بسیار حائز اهمیت است و باید آن طور که شایسته است آن‌ها را معرفی کنیم. بعضی هنرها مثل هنر خوشنویسی هنر قدسی نامیده می شوند. چون براساس ارزش‌ها، باورها و تفکرات زیربنایی و اساسی ما شکل گرفته‌اند. هر چقدر در معرفی این هنرها به جهان تلاش بیشتری کنیم مسیرمان را با موفقیت بیشتری طی خواهیم کرد.

معاون امور هنری وزیر ارشاد در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: امیدوارم این جشنواره‌ها منجر به یک جریان‌سازی و حرکت اساسی در حوزه هنرهای تجسمی باشد. البته اگر این فعالیت‌ها تنها در حوزه‌های اجرایی دولتی باشد به آن مقصود و معنایی که مدنظرمان است نائل نخواهیم شد و باید همه هنرمندان و انجمن‌های تخصصی در این باره با دولت مشارکت داشته باشند. دولت می‌خواهد در جایگاه حامی در کنار این جشنواره‌ها باشد و اگر بتوانیم مسیری را مشخص کنیم که جشنواره هنرهای تجسمی فجر در سال‌های آینده توسط یک یا چند انجمن هنری و با تشکیل یک دبیرخانه مشترک برگزار شود می توانیم جشنواره موفقی در حوزه ملی و بین‌المللی داشته باشیم.

انتهای پیام

کد N754588

وبگردی