آفتاب

آغاز عملیات نظامیان افغان برای رهایی ۳۰ گروگان هزاره

آغاز عملیات نظامیان افغان برای رهایی ۳۰ گروگان هزاره

مقامات امنیتی استان زابل در جنوب افغانستان از آغاز عملیات نظامی برای رهایی ۳۰ غیر نظامی افغان که یک هفته پیش در منطقه شاه جوی این استان توسط افراد مسلح ناشناس ربوده شدند، خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، غلام سخی روغ لیونی، فرمانده پلیس استان زابل امروز(سه‌شنبه) در یک نشست خبری در شهر قلات، مرکز این استان به خبرنگاران گفت که عملیات نجات از ساعت سه بامداد امروز در منطقه خاک افغان آغاز شده است.

وی گفت: تاکنون در این عملیات، در یک مرحله ۲۴ عضو داعش و در یک مرحله دیگر نیز هشت نفر آنها کشته شده‌اند که در مجموع تعداد کشته‌شدگان عضو داعش به ۳۲ نفر می رسند.

به رغم گفته‌های این مقام افغان، تا کنون منبع مستقلی تایید نکرده که ربایندگان مربوط به گروه تروریستی داعش می شوند یا خیر.

فرمانده پلیس زابل می‌گوید که در جریان این عملیات یک جلیقه انتحاری نیز منفجر شده است.

روغ لیونی درباره سرنوشت گروگان‌ها و وضعیت این افراد اطلاعاتی ارائه نکرده‌ است.

یک مقام محلی که خواست نامش فاش نشود گفت که تاکنون نیروهای امنیتی افغان موفق به پیدا کردن گروگان‌ها در منطقه نشده و معلوم نیست که آنها به محل دیگری منتقل شده‌اند یا خیر.

اواخر روز دوشنبه هفته پیش، گروهی از مسافرانی که با دو اتوبوس از قندهار به طرف کابل در حرکت بودند، در منطقه شاه‌جوی زابل گرفتار افراد مسلح ناشناس شدند.

گفته می شود که ربوده‌شدگان، مهاجران هزاره بودند که از ایران به افغانستان باز می‌گشتند.

انتهای پیام

کد N754519

وبگردی