آفتاب

فواد معصوم: پایان کار داعش در عراق رقم می‌خورد

فواد معصوم: پایان کار داعش در عراق رقم می‌خورد

رئیس جمهور عراق با تاکید بر اینکه پایان کار داعش در عراق رقم خواهد خورد، گفت: ما شاهد پیشروی چشمگیری در عملیات آزادسازی صلاح الدین هستیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فوراد معصوم، رئیس جمهوری عراق در گفت‌وگو با شبکه خبری سومریه نیوز گفت: ما شاهد پیشروی چشمگیری در عملیات آزادسازی استان صلاح الدین با مشارکت ارتش، پلیس، نیروهای داوطلبان مردمی و پیشمرگ‌های کرد هستیم. این پیروزی‌ها بشارت دهنده خیر و خوبی هستند و پایان داعش در عراق خواهد بود.

وی تصریح کرد: عملیات نینوا موعد عملیات آزادسازی موصل را تعیین می‌کند. دولت اقداماتی را برای آزادسازی موصل از دست تروریست‌های داعش اتخاذ خواهد کرد.

معصوم خاطرنشان کرد: سفر من به کرکوک در راستای تلاش برای برآوردن نیازهای امنیتی، اقتصادی و خدماتی این استان صورت گرفته است چراکه برخی وزارتخانه‌ها در ارائه کمک به این استان کوتاهی کرده‌اند.

وی همکاری میان مسئولان استان کرکوک را در خدمات رسانی به ساکنان ستود و گفت: نیروهای پیشمرگ در حفظ امنیت کرکوک شرکت کرده‌اند و در مقابل تروریست‌ها ایستاده‌اند.

معصوم در سفر خود به استان کرکوک با برخی مسئولان عرب، کرد و ترکمن در استانداری دیدار و بر اهمیت لغو قوانین نظام سابق درباره اراضی مورد مناقشه و بازگرداندن اراضی به صاحبان آن تاکید کرد.

وی بر اهمیت اجرای ماده 140 قانون اساسی برای حل مشکلات مناطق مورد مناقشه تاکید کرد و گفت: استان کرکوک همچنان به دلیل سیاست‌های دولت مرکزی بغداد با مشکلات مواجه است. در واقع راه حل این مشکلات در توافق و هماهنگی است نه تحمیل اراده خود بر دیگران.

مسئولان استان کرکوک نیز در این دیدار خواهان تشکیل نیروی مشترکی از ساکنان این استان برای حفظ امنیت و ایجاد یک پالایشگاه‌ نفت جدید و حمایت از طرح فرودگاه‌ کرکوک شدند.

انتهای پیام

کد N754279

وبگردی