آفتاب
با محوریت رفع کامل تحریم ها صورت می گیرد؛

ادامه مذاکرات در مونترو با گفتگوهای جداگانه وزرا و معاونان

ادامه مذاکرات در مونترو با گفتگوهای جداگانه وزرا و معاونان

با پایان نشست وزرا در مونترو مذاکرات هسته ای ایران و آمریکا در سطح معاونان، وزرای خارجه، صالحی و مونیز در دیدارهای جداگانه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، با پایان نشست وزرای امور خارجه ایران و آمریکا در مونترو، دور دیگری از مذاکرات فنی بین علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان و ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا ساعت ۱۳:۰۰ به وقت محلی (۱۵:۳۰ به وقت تهران) برگزار می شود.

همچنین سومین نشست وزرای امور خارجه ایران و آمریکا در مونترو نیز ساعت ۱۵:۰۰ به وقت محلی (۱۷:۳۰ به وقت تهران) خواهد بود.

سیدعباس عراقچی و مجید تخت‌روانچی، معاونان وزیر امور خارجه کشورمان نیز ساعت ۱۴:۰۰ به وقت مونترو (۱۶:۳۰ به وقت تهران) با وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا دیدار و گفتگو خواهند داشت.

مذاکرات ایران و آمریکا در مونترو سوئیس از روز گذشته آغاز شده است. تاکنون دو دور گفتگوهای بین وزرای امور خارجه با حضور معاونان و دیگر اعضای دو تیم برگزار شده است. معاونان وزرای امور خارجه نیز روز گذشته یک دور دیگر گفتگوهای دو جانبه داشتند. صالحی و مونیز، نیز تاکنون دو دور گفتگوهای فنی برگزار کرده اند.

پیش از این اعلام شده بود مذاکرات در این دور، به بحث رفع کامل تحریم ها اختصاص خواهد داشت و طرفین امیدوارند که با تصمیم گیری های سیاسی در این دوره از مذاکرات بتوانند وارد نگارش متن توافق نهایی شوند.

کد N754048

وبگردی