آفتاب

فلسطینی‌ها کالاهای اسرائیلی را تحریم کردند

فلسطینی‌ها کالاهای اسرائیلی را تحریم کردند

یک فعال فلسطینی از آغاز کمپین بایکوت کالاهای رژیم صهیونیستی که در کرانه باختری به فروش می‌رسد خبر داد و گفت که این اقدام ضربه‌ای به این رژیم خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، عبدالله کمیل، رهبر تحریم‌ کالاهای اسرائیلی می‌گوید که کالاهای رژیم صهیونیستی در کرانه باختری بایکوت می‌شود و ضبط و امحای این کالاها آغاز شده است.

این فعال فلسطینی امروز (سه‌شنبه) تاکید کرد که فعالان به سراغ فروشگاه‌ها می‌روند و پس از ضبط کالاها از شش شرکت تولید مواد غذایی اسرائیلی، آنها را از بین می‌برند.

در واکنش به این اقدام، سخنگوی وزارت امور خارجه اسرائیل گفت که تدابیر مذکور برای جو مذاکرات سازنده نیست.

فعالانی از جنبش فتح وابسته به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ماه گذشته طرح‌های بایکوت محصولات را اعلام کردند و این روند پس از آن آغاز شد که اسرائیل مانع انتقال درآمدهای مالیاتی به تشکیلات خودگردان شد. این اقدام اسرائیل پس از آن انجام شد که فلسطینی‌ها به دادگاه کیفری بین‌المللی پیوستند تا رژیم صهیونیستی را به اتهام ارتکاب جرایم جنگی تحت پیگرد قرار دهد.

کرانه باختری مهمترین بازار برای صادرات محصولات اسرائیلی است و از جمله آن صادرات مواد غذایی به ارزش 700 میلیون دلار در سال است.

انتهای پیام

کد N753903

وبگردی