آفتاب

همزمان با ایام فاطمیه، آئین سنتی سمنوپزان برگزار می‌شود

همزمان با ایام فاطمیه، آئین سنتی سمنوپزان برگزار می‌شود

فرهنگسرای امید همزمان با نزدیک شدن به سال نو و تقارن آن با ایام فاطمیه (س)، مراسم آئینی سمنوپزان را برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بهار امسال، اشک‌ها و لبخندها در هم آمیخته‌اند ایرانیان امسال در حالی به استقبال نوروز می‌روند که دلهایشان عزادار از دست دادن بانوی بزرگ اسلام است شاخه‌ای از گل یاس مهمان سفره هفت سین امسال است تا که یادی از یادگار رسول خدا را زنده کند.

سمنوپزان از دیرباز جزء مراسم آئینی و مذهبی شهرهای مختلف ایران در ایام شهادت حضرت فاطمه(س) است. صاحب اصلی مراسم سمنوپزان حضرت فاطمه زهرا(س) است، این مراسم همچنین نزدیک فصل بهار و به یمن نو شدن سال جدید برای تهیه سمنوی سفره هفت سین نیز برگزار می‌شود. لذا با این پشتوانه اعتقادی، این آیین با حضور تعداد زیادی از زنان و در فضایی آکنده از معنویت در پارک خیام برگزار می‌شود.

این مراسم از ساعت 30/ 8 صبح روز 16اسفند آغاز شده و تا اذان صبح روز بعد ادامه دارد. در جریان این مراسم بانوان شرکت کننده ضمن ذکر صلوات برای حضرت فاطمه(س)، به اجرای دعاهای مربوط به این آئین می‌پردازند.

در این مراسم اصلی‌ترین همراهی کنندگان بانوان هستند که با خواندن ذکر دعا و حاجت طلبی سمنو را بهم می‌زنند.

قرائت قرآن، قرائت حدیث شریف کساء، مداحی و تقسیم سمنو از بخش‌های مختلف این مراسم است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای اهدای نذورات خود با شماره 33302592 تماس گرفته و یا در تاریخ اعلام شده به فرهنگسرای امید به آدرس میدان امام حسین(ع)، خیابان17شهریور، خیابان خشکبارچی، پارک خیام مراجعه کنند.

انتهای پیام

کد N753862

وبگردی