آفتاب

خلاقیت ایرانی برای نابودی حیات وحش: شکار آهو با موتورسیکلت های پرقدرت

خلاقیت ایرانی برای نابودی حیات وحش: شکار آهو با موتورسیکلت های پرقدرت

ایسنا نوشت:

رییس اداره محیط زیست دامغان در خصوص شکار آهو از طریق موتورسیکلت‌های پرقدرت گفت: شکارچیانی که از این طریق به شکار آهو می‌پردازند دو- سه نفر بیشتر نیستند و با مجاب کردن و جذب آنها به محیط زیست می‌توان مانع از انقراض آهو در دشت‌های دامغان شد.

فرامرز اسفندیاری گفت: ما در طول چندماه اخیر این کار را آغاز کردیم و با ارتباط و گفت‌وگو با شکارچیان خوشبختانه به نتایج خوبی هم رسیده‌ایم.

او با بیان این‌که این موتورهای پرسرعت به صورت قاچاق وارد می‌شوند، یادآور شد: دستگیری این شکارچیان در عرصه بسیار سخت است، چرا که این موتورها سرعت بسیار بالایی دارند و در صورت رویت نیز به سهولت از دست محیط بانان می‌گریزند.

او با اشاره به غنای حیات وحش در زیستگاه‌های این شهرستان گفت: آهو از مهم‌ترین گونه‌های جانوری این شهرستان است که متاسفانه به دلیل همین شکارهای بی‌رویه در معرض خطر انقراض قرار دارد.

رییس اداره محیط زیست دامغان گفت: این شهرستان مهم‌ترین و بهترین زیستگاه برای آهو است، اما متاسفانه خشکسالی‌های پی در پی اثرات منفی در ازدیاد جمعیت آن داشته است.

اسفندیاری گفت: این اداره در راستای حفظ این گونه اقدامات مهمی را انجام داده است؛ که نصب تلمبه بادی جهت استحصال آب، ایجاد آبشخورها، تهیه علوفه و... از جمله این اقدامات است که در راستای مبارزه با اثرات خشکسالی و بهبود وضعیت زندگی حیات وحش در زیستگاه های دامغان صورت گرفته است.

 


23231

 

کد N753705

وبگردی