آفتاب

کری طرفین درگیر در سودان جنوبی را به صلح فراخواند

کری طرفین درگیر در سودان جنوبی را به صلح فراخواند

وزارت خارجه آمریکا از طرفین درگیر در سودان جنوبی خواست تا آخرین دور از مذاکرات را برای رسیدن به توافق صلح مغتنم بشمارند چراکه موجب پایان درگیری‌ها و برقراری صلح پایدار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: رهبران سودان جنوبی باید منافع مردمشان را بر منافع خود ترجیح دهند. این خشونت باید به اتمام برسد. هم‌اکنون زمان رسیدن به نتیجه‌ای توافق شده برای این درگیری است.

کری خاطرنشان کرد که سالوا کر، رئیس‌جمهوری سودان جنوبی و ریک مچار رهبر شورشیان که پیشتر معاون رئیس‌جمهور بود، وعده داده بودند که درباره دولت موقت تحت نظارت اختیارات بین دولتی درخصوص توسعه ایگاد (IGAD) مذاکره کنند اما به وعده‌های خود عمل نکردند.

کری گفت: جهان منتظر است ببیند که رهبران سودان جنوبی چه می‌کنند.

ایگاد طرح دولت انتقالی و روند اصلاحات را تشریح کرده است اما دو طرف همچنان به تیره کردن فضا و تاخیر در اجرای آن دامن می‌زنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا گفت که تا روز پنجشنبه طرفین درگیر باید بر روی توافقی جامع با در نظر گرفتن تمام اصلاحات توافق کنند و طبق آن تمام عاملان نقض حقوق بشر باید مجازات شوند.

کری افزود: انتخاب بسیار راحت است و به خاطر تمام مردم سودان جنوبی من از آنها می‌خواهم که گزینه صلح را انتخاب کنند.

انتهای پیام

کد N753682

وبگردی