آفتاب

علاقمندی قزاقستان برای توسعه روابط دفاعی با ایران

علاقمندی قزاقستان برای توسعه روابط دفاعی با ایران

فرمانده نیروی دریایی قزاقستان از علاقمندی کشورش برای توسعه روابط دفاعی با ایران خبر داد.

فرمانده نیروی دریایی قزاقستان از علاقمندی کشورش برای توسعه روابط دفاعی با ایران خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، امیر دریادار حبیب الله سیاری در دیدار با دریادار ژانداربیک ژانزاکف فرمانده نیروی دریایی نیروهای مسلح جمهوری قزاقستان، راه‌های توسعه همکاری‌های دفاعی دو کشور در بخش دریایی را بررسی کردند.

امیر سیاری با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان در تأمین امنیت منطقه، بر اهمیت دریای خزر به عنوان دریای صلح و دوستی و عامل نزدیکی کشورهای منطقه بویژه ایران و قزاقستان تأکید کرد.

وی همچنین توسعه همکاری‌های کشورهای ساحلی خزر برای تأمین امنیت منطقه و جلوگیری از مداخلات خارجی را مهم ارزیابی و آمادگی کشورمان را برای حرکت در این مسیر از جمله در حوزه‌هایی مانند آموزش، تبادل تجربیات، همکاری‌های فنی، بازدید ناوگروه‌ها در خزر و مقابله با تروریسم اعلام کرد.

در این دیدار، دریادار ژانزاکف نیز روند گسترش روابط دو کشور در بخش‌های مختلف را خوب توصیف کرد و بر علاقمندی قزاقستان به توسعه روابط دفاعی با ایران تأکید کرد.

وی همکاری در حوزه هیدروگرافی، مقابله با آلاینده‌های زیست‌محیطی، برگزاری رزمایش‌های امداد و نجات و مقابله با سوانح را از جمله زمینه‌های گسترش مناسبات نیروهای دریایی دو کشور در دریای خزر برشمرد.

براساس این گزارش، فرمانده نیروی دریایی کشورمان و ژنرال مختاراف معاون وزیر دفاع قزاقستان در دیداری جداگانه درباره ظرفیت‌های دو کشور برای توسعه همکاری‌های دفاعی تبادل‌نظر کردند.

ژنرال مختاراف در این دیدار با اشاره به روابط دوستانه و رو به گسترش دو کشور از جمله انجام چند دیدار میان رؤسای جمهور ایران و قزاقستان در یک سال گذشته، بر لزوم همکاری‌های همه‌جانبه ایران و قزاقستان با هدف مقابله با تهدیدات امنیتی بویژه تروریسم و افراط‌گرایی و حل‌وفصل مسالمت‌آمیز مناقشات منطقه تصریح کرد.

انتهای پیام

کد N753610

وبگردی