آفتاب
لاریجانی با اعلام تنفس:

ساعت 15 با بررسی نظرات "تلفیق" بررسی بودجه 94 به اتمام می‌رسد

ساعت 15 با بررسی نظرات "تلفیق" بررسی بودجه 94 به اتمام می‌رسد

رییس مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش زنگ پایان جلسه علنی نوبت صبح امروز را به صدا در آورد و اعلام کرد که مجلس ساعت 15 مجددا برای بررسی بودجه تشکیل جلسه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با پایان رسیدگی به تبصره‌های لایحه بودجه 94 و در حالیکه بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس زمان ارائه پیشنهادات از سوی کمیسیون‌های تخصصی مجلس بود، نمایندگان در یک رای‌گیری استمزاجی موافقت کردند که پیشنهادات کمیسیون‌ها مطرح نشود.

علی لاریجانی در این باره گفت: قرار بود تعداد تبصره‌های بودجه کم شود در حالیکه اگر هر کمیسیون یک پیشنهاد بدهد تعداد تبصره‌ها بیش از قبل خواهد شد، این در حالی است که ما قانون دائمی کردن برخی احکام بودجه را به تصویب رساندیم تا تعداد تبصره‌های بودجه کم شود.

وی از کمیسیون‌های تخصصی مجلس خواست از ارائه پیشنهاد الحاقی خود به لایحه بودجه صرف نظر کنند تا مجلس در جلسه بعدازظهر موارد ارجاع شده به کمیسیون تلفیق از جمله تبصره مربوط به هدفمندی را مورد بررسی قرار دهد و بررسی بودجه امروز به پایان برسد.

در ادامه، نمایندگان 146 رای موافق، 22 رای مخالف و شش رای ممتنع از مجموع 207 نماینده حاضر با مطرح نشدن پیشنهادات کمیسیون‌های تخصصی موافقت کردند.

علی لاریجانی رییس مجلس نیز جلسه صبح امروز را برای تنفس تعطیل کرد و گفت که مجلس مجددا ساعت 15 تشکیل جلسه خواهد داد و تا ساعت 17 نظرات کمیسیون تلفیق در مورد تبصره‌های ارجاعی از جمله هدفمندی یارانه‌ها را بررسی و بودجه را نهایی خواهد کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت که پس از پایان بررسی بودجه 94 در جلسه بعدازظهر امروز، شورای نگهبان فردا (چهارشنبه) تشکیل جلسه خواهد داد و در مورد مصوبات مجلس اعلام نظر می‌کند.

انتهای پیام

کد N753556

وبگردی