آفتاب
رییس سازمان زندان‌ها:

امنیت مطلوب در زندان‌ها وجود دارد

امنیت مطلوب در زندان‌ها وجود دارد

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: قانون ساز و کار اغلب رفتارهای ما را در تامین امنیت در زندان مشخص کرده است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جهانگیر در نشست سراسری فرماندهان یگان‌های حفاظت زندان‌ها و مراکز تامینی و تربیتی استان‌های کشور ضمن تاکید بر تامین امنیت به عنوان مهمترین ماموریت دستگاه قضایی، گفت: امنیت یک امر نسبی است و با توجه به شرایط و منافع و تحت تاثیر عوامل مختلف و بر مبنای توسعه عدالت تعریف می‌شود.

وی گفت: هر چند امنیت در نظر به شاخه‌های مختلف تقسیم می‌شود، اما همه اینها برای تبیین مساله است و در کل امنیت یک مساله غیرقابل تجزیه است که باید زوایای مختلف آن به‌دقت بررسی شود.

جهانگیر با اشاره به برخی از آسیب‌های اجتماعی موجود خاطرنشان کرد: مسائلی مانند بیکاری در جامعه منجر به بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود که این آسیب‌ها زمینه‌ساز پیدایش ناامنی‌های مختلف خواهد بود، پس ضروریست که برنامه‌ریزی هایمان طراحی کل به جزء باشد نه بالعکس.

رئیس سازمان زندان‌ها فردگرایی را در تصمیم‌گیری آفت یک سیستم دانست و افزود: اگر کسی به دنبال این باشد که با روش‌های فردی ایجاد امنیت کند قطعاً یک دو قطبی ناخواسته در سیستم ایجاد می‌شود و این دو قطبی شدن تمامی فعالیت‌ها را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد.

مشاور رئیس دستگاه قضا با طرح روش‌های مختلف اجرای امنیت در زندان‌ها ادامه داد: قانون ساز و کار اغلب رفتارهای ما را در تامین امنیت در زندان مشخص کرده است؛ لذا شناخت این روش‌ها و استفاده به‌موقع از هر روش نیازمند دانش مدیریتی است که فرماندهان یگان‌های حفاظت باید به خوبی آموزش‌های لازم در خصوص مدیریت بحران و نحوه برخورد با بحران را فرا بگیرند.

وی ضمن تقدیر از فرمانده یگان حفاظت سازمان زندان‌ها به دلیل کسب عنوان یگان برتر در بین یگان‌های حفاظت سازمان‌های مختلف کشور گفت: این مهم در حالی اتفاق افتاده است که با توجه به ماموریت‌های یگان حفاظت زندان‌ها، این یگان با مشکلات زیادی از جمله کمبود امکانات و منابع انسانی مواجه است، ولی علیرغم این با کار ایثارگونه و جهادی خوشبختانه امروز شاهد امنیت مطلوب در زندان‌ها هستیم.

انتهای پیام

کد N753460

وبگردی