آفتاب
در جلسه علنی شورای شهر مطرح شد؛

تذکر درباره دکل‌های غیرمجاز/تعامل در برگزاری انتخابات شورایاری ها

تذکر درباره دکل‌های غیرمجاز/تعامل در برگزاری انتخابات شورایاری ها

تذکر در خصوص نصب دکل‌ روی پست‌های برق، توضیح در خصوص انتخابات شورایاری‌ها و درخواست از وزیر کشور برای معرفی عضو شورای شهری که دو میلیارد هزینه کرده است، از مهم‌ترین تذکرات اعضای شورای شهر بود.

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه آباد، رئیس کمیته بحران شورای شهر تهران در جلسه علنی روز سه‌شنبه با اشاره به نصب دکل‌هایی که روی پست‌های برق نصب شده‌اند، گفت: این اتفاق به جز اغتشاش در منظر شهری، ایمنی و امنیت شهروندان را نیز به خطر انداخته است.

وی با بیان اینکه در خصوص دکل‌های غیرمجاز بارها اعضای شورا تذکر دادند، گفت: در حال حاضر پس از تذکرات شورا، ۴۲ مورد تخلف دیگر نیز اتفاق افتاده است.

رئیس کمیته بحران شورای شهر تهران ادامه داد: حتی تیرهای برق قدیم از سطح شهر جمع‌آوری نمی‌شود و در همین میدان امام خمینی که هزینه زیادی برای تبدیل آن به فضای گردشگری شده، این اتفاق رخ نداده است. در برخی بزرگراه‌ها نیز نصب این دکل‌ها مسیر عبور و مرور را تغییر داده و به سمت بزرگراه منحرف کرده که خطرات زیادی را به همراه دارد.

آباد درخواست کرد که سازمان برق در این خصوص به شورا توضیح دهد.

گلایه از اعضای شورا برای عدم حضور در افتتاحیه‌ها

ابوالفضل قناعتی، عضو شورای شهر تهران هم در این جلسه با اشاره به برخی از انتقادات از مدیریت شهری مبنی بر اینکه چرا مراسم افتتاحیه پروژه‌ها را در روز یکشنبه و سه‌شنبه که شورا جلسه دارد، گذاشته اند، گفت: در حال حاضر این روزها تغییر کرده و به طور مثال افتتاح بخشی از ایستگاه‌های خط  ۳ روز دوشنبه انجام شد اما اعضای شورا در این مراسم حضور نداشتند که درخواست می‌شود برای دلگرمی مدیریت شهری به این افتتاحیه‌ها بیایید.

درخواست مختاباد از وزیر کشور: کدام عضو شورا ۲ میلیارد هزینه کرده است؟

عبدالحسین مختاباد در ادامه این جلسه با اشاره به سقوط هلی‌کوپتری در منطقه دربند،‌ گفت: این حادثه که سبب فوت چند تن از شهروندان ما شد، چندین خانواده تهرانی را در نزدیکی عید، عزادار کرده و اگر این اتفاق در منطقه مسکونی می‌افتاد، معلوم نبود چه فاجعه‌ای پیش می‌آمد.

وی درخواست کرد: یک نهاد مسئول برای شورا توضیح بدهد چه اتفاقی افتاده و این هلی‌کوپتر متعلق به چه کسی است؟

این عضو شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به سخنان رحمانی فضلی، وزیر کشور گفت: وی در خبری اعلام کرده «یکی از نامزدهای شوراها که الان عضو شوراست، دو میلیارد هزینه کرده و در پاسخ به پرسش وزیر که این پول را از کجا آورده، گفته است دوستان کمک کرده‌اند.» من از وزیر کشور می‌خواهم، بگوید این نماینده در کدام صندلی نشسته است.

وی ادامه داد: نباید این گونه کلی‌گویی کرد و تهمت زد. اگر جلوی این نوع کلی‌گویی‌ها را نگیریم، بعدا ممکن است اعلام کنند پنج نماینده، پنج میلیارد هزینه کرده‌اند. لطفا نماینده‌ای که این اظهارنظر را کرده، معرفی کنید تا ما هم بدانیم داستان از چه قرار است.

مختاباد در ادامه به لغو یکی از کنسرت‌های موسیقی در تهران اشاره کرد و گفت: این کنسرت بر اساس قوانین، مجوزهای لازم را داشت و بنابراین لغو آن، اخلاقی و قانونی نبود.

شهردار در خصوص تبصره‌های بودجه، به شورا گزارش دهد

در ادامه این جلسه رحمت‌الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت شورا با اشاره به بودجه مصوب شهر تبریز، گفت: این شهر بر اساس الگوهای اقتصاد مقاومتی تنها دو درصد به بودجه سالیانه خود اضافه کرد و خدمات خوبی نیز به شهروندانش ارائه می‌دهد که قابل تقدیر است.

وی در ادامه با یادآوری تذکری که یک ماه پیش به هیات رئیسه شورا داده بود، گفت: ما هنوز حسابرس سال ۹۳ خود را معرفی نکردیم، اما انبارگردانی شهرداری در حال آغاز شدن است. بدون آنکه حسابرس قانونی ما حضور داشته باشد و این قابل قبول نیست.

حافظی با اشاره به گزارشی که از سوی شهرداری به شورا در خصوص عملکرد تبصره‌های بودجه ارسال شده، گفت: این گزارش عملکرد قابل قبول نیست و درخواست می‌کنم شهردار یا معاون آن در جلسه‌ای نسبت به این گزارش توضیحاتی را ارائه تا ابهامات رفع شود.

وی از صدا و سیما نیز خواست: هشدارهای خود را در خصوص خطرات و حوادث چهارشنبه  آخر سال آغاز کند.

هیات نظارت و اجرایی شورایاری‌ها اختلافی ندارند

در ادامه این جلسه اسماعیل دوستی، عضو کمیسیون عمران شورا با بیان اینکه مردم تهران آماده باشند تا حضور پررنگی در انتخابات شورایاری‌ها داشته باشند، گفت: با جلسات مشترکی که بین هیات نظارت و اجرایی برگزار شده، به تعامل خوبی رسیده‌اند و اختلافی دیگر وجود ندارد.

تقی‌پور نیز در این جلسه با بیان اینکه تذکر آباد نباید در جلسه علنی مطرح می‌شد، گفت: مسئولان مرتبط با دکل‌های غیرمجاز ۲.۵ ماه پیش در کمیسیون سلامت شورا جلسه‌ای داشتند و قول دادند دکل‌های غیرمجاز جمع‌آوری شود اما این اتفاق رخ نداد. شهرداری قول برخورد داده است و به زودی این دکل‌ها جمع آوری خواهد شد.

مرتضی طلایی، نایب رئیس شورای شهر تهران نیز گفت: از ۱۳ هزار و ۸۱۵ نفری که داوطلب حضور در انتخابات شورایاری‌ها هستند، ۱۲ هزار و ۱۶۱ نفر در مرحله نخست حضورشان بلامانع اعلام شده است. ۱۶۵۴ نفری که رد صلاحیت شده‌اند، به دلیل نقص پرونده بوده که در حال حاضر حدود هزار نفر آنها تائید صلاحیت شده‌اند. در حال حاضر تنها ۶۸۶ نفر امکان حضور در انتخابات شورایاری‌ها را ندارند که در صورت رفع نقص پرونده و آوردن استعلام‌های لازم، مشکل‌شان برطرف می‌شود.

 

کد N753397

وبگردی