آفتاب
معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه:

رئیس قوه قضائیه بر فعالیت‌های فرهنگی در دستگاه قضایی تاکید دارند

رئیس قوه قضائیه بر فعالیت‌های فرهنگی در دستگاه قضایی تاکید دارند

معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه گفت که رئیس قوه قضائیه بر فعالیت‌های فرهنگی در دستگاه قضایی تاکید دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی تهامی با بیان اینکه دومین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه کارکنان قوه قضائیه با انتخاب نفرات برتر به کار خود پایان داد، گفت: در این دوره از مسابقات 167 نفر شرکت داشتند که 103 نفر آنها را آقایان و 64 نفر آنها را خانم‌ها تشکیل می‌دادند.

قائم‌مقام و دبیر ستاد برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در 4 رشته قرائت، ترتیل، مفاهیم و حفظ به رقابت پرداختند، اظهار کرد: شرکت‌کنندگان در سه سطح منطقه‌ای، سازمان‌های تابعه و حوزه‌های ستادی در این دوره از مسابقات حضور داشتند. در پایان این دوره از مسابقات به 41 نفر از افراد برگزیده هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.

معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به سخنان رئیس قوه قضائیه در مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات گفت: ایشان در سخنان خود با تاکید بر فعالیت های فرهنگی در قوه قضائیه خواستار همکاری تمامی مدیران و مسئولان با معاونت فرهنگی قوه قضائیه شدند؛ زیرا ایشان انجام کارهای فرهنگی را از ضروریات عنوان کردند.

وی افزود: رئیس قوه قضائیه در سخنان خود بیان کردند که قوه قضائیه به فعالیت های فرهنگی و بحث‌های اخلاقی نیاز دارد؛ زیرا به لحاظ شرعی و قانونی قدرتی در اختیار قضات قرار داده شده که آنها را در معرض خطر عظیمی قرار می‌دهد.

تهامی با اشاره به بخش دیگری از سخنان رئیس قوه قضائیه گفت: ایشان در این بخش از سخنان خود بر ترویج فرهنگ قرآنی تاکید داشتند و یادآور شدند که سبک زندگی ما قرآنی نیست از این رو نیاز داریم که فرهنگ قرآنی را در زندگی خود بیشتر ترویج دهیم.

معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه در خصوص داوری این دوره از مسابقات نیز گفت: داوری این دوره از مسابقات را داوران آقا و خانم در سطح بین‌المللی بر عهده داشتند و پس از شناسایی نفرات برتر به آنها جوایزی تعلق گرفت.

وی افزود: از جمله فعالیت‌های قرآنی که در سال 94 در دستور کار معاونت فرهنگی قرار دارد حضور اعضای خانواده و فرزندان کارکنان دستگاه قضا در مسابقات با هدف ترویج فرهنگ قرآنی در بستر خانواده‌ها است. در این مراسم ضمن تقدیر از رؤسای دادگستری مناطق پنجگانه از نفرات اول تا سوم رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

کد N753249

وبگردی