آفتاب
یک عضو کمیسیون امنیت ملی:

صحبت‌های نتانیاهو در آیپک تحقیر 1+5 به ویژه آمریکا بود

صحبت‌های نتانیاهو در آیپک تحقیر 1+5 به ویژه آمریکا بود

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت‌های اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در آیپک اظهار کرد: نتانیاهو با بیان اینکه اگر ایران و 1+5 به توافق برسند موجبات دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای فراهم می‌شود کشورهای 1+5 به ویژه آمریکا را تحقیر کرد.

احمد بخشایش در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در مورد صحبت‌های بنیامین نتانیاهو در آیپک، بزرگترین لابی صهیونیستی در آمریکا با بیان اینکه نتانیاهو با بیان صحبت‌های خود در حال دنبال کردن دو هدف است افزود: هدف اول نتانیاهو انتخابات داخلی اسرائیل است. وی در حال تلاش است تا به مردم خود بگوید که من نسبت به اسرائیل حساس هستم و از تهدید آینده ایران نسبت به اسرائیل ناراحت و نگرانم.

وی مخالفت با طرح اوباما در رابطه با توافق هسته‌ای با ایران را دومین هدف نتانیاهو از حضور در آمریکا و سخنرانی در این کشور دانست و گفت: در حالی که اوباما میراث خود را توافق با ایران دانسته، نتانیاهو به دعوت حزب جمهوری خواه به کنگره دعوت شده تا با زبان خود اوباما را از توافق با ایران منصرف کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه نتانیاهو با هدف تضعیف طرح اوباما به آمریکا سفر کرده است، به صحبت‌های اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه توافق ایران و 1+5 موجب دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای می‌شود اشاره کرد و بیان این صحبت‌ها را تحقیر 1+5 به ویژه آمریکا دانست.

بخشایش با بیان اینکه حضور نتانیاهو در کنگره آمریکا و سخنرانی وی علیه طرح اوباما تحقیری برای آمریکا و اوباما محسوب می شود ادامه داد: سومین تحقیر آمریکا و همچنین تحقیر کشورهای عضو 1+5 این است که نتانیاهو ادعا می‌کند توافق ایران و 1+5 موجب دستیابی ایران به توافق هسته‌ای می‌شود.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعضای 1+5 از شنیدن ادعاهای نتانیاهو ناراحت و تحقیر می‌شوند اما این موضوع را علنی نمی کنند گفت: کشورهای عضو 1+5 نمی‌خواهند که اختلافاتشان با رژیم صهیونیستی نمایان شود به همین دلیل تلاش می‌کنند تا ناراحتی خود را از ادعاها و اتهامات نتانیاهو در ظاهر پنهان کنند اما در خفا به اسرائیل تذکر می‌دهند.

انتهای پیام

کد N753086

وبگردی