آفتاب
شفیعی در گفت‌وگو با ایسنا:

عقلای کنگره با خواسته‌های نتانیاهو مخالفت می‌کنند

عقلای کنگره با خواسته‌های نتانیاهو مخالفت می‌کنند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه مطالبات بنیامین نتانیاهو غیرواقعی است گفت: در شرایطی که نتانیاهو در انزوا قرار دارد بعید است که بتواند دیدگاه‌هایش را در کنگره آمریکا به خوبی تبیین کند.

نوذر شفیعی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: از آنجا که مطالبات نتانیاهو مطالبات غیر منطقی است دیر یا زود آثار غیرمنطقی بودن این مطالبات بروز پیدا می کند.

وی افزود: مخالفت افراطی با مذاکرات برای هیچ نیروی سیاسی معقولی پذیرفته نیست. بر همین اساس خیلی از جریانات سیاسی با انگیزه‌های سیاسی و حزبی‌شان با این دیدگاه مخالفند. در داخل ایالات متحده دموکرات‌ها، رییس جمهور آمریکا و تیم سیاست خارجی این کشور با این مطالبات افراطی مخالف است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: اگر آمریکا هم در نهایت با نتانیاهو همسو باشد ولی قطعا افراد معقول در کنگره با خواسته‌ها و مطالبات نتانیاهو مخالفت خواهند کرد که این مجموعه عوامل نشان می‌دهد نتانیاهو در انزوا قرار داد.

شفیعی با بیان اینکه تمامی جریانات سیاسی آمریکا نمی‌خواهند لابی یهودی مقیم آمریکا را از دست دهند افزود: جریانات سیاسی در آمریکا تلاش می کنند بین خواسته‌های سیاسی نتانیاهو و قدرت لابی صهیونیستی در آمریکا تعادل برقرار کنند. در کنار تمامی این اتفاقات یک واقعیت یعنی مساله هسته‌ای ایران به عنوان مساله معقولی وجود دارد که قطعا مخالفت افراطی‌ها با آن قابل قبول نیست.

وی در جمع بندی گفت: بر همین اساس بعید می‌دانم نتانیاهو بتواند دیدگاه‌هایش را در کنگره جا بیندازد و حتما با مخالفت مواجه می شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: نتانیاهو ایران را دشمن خود می‌داند. او جزو افراطیون است. آن‌ها اصطلاحی به نام کد عملیاتی دارند که در چارچوب آن با هرچه مربوط به ایران باشد مخالفت می‌کنند. در این چارچوب می‌توان رفتارها و اظهارنظرهای نتانیاهو را تجزیه و تحلیل کرد.

انتهای پیام

کد N753053

وبگردی