آفتاب

وزیر اقتصاد: تحقق اقتصاد مقاومتی بدون مشارکت دانشگاهیان ممکن نیست

وزیر اقتصاد: تحقق اقتصاد مقاومتی بدون مشارکت دانشگاهیان ممکن نیست

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: دستیابی به رشد اقتصادی مطلوب و ساختن جامعه‌ای که مردم در آن زندگی باکیفیتی داشته باشند، مستلزم مشارکت دانشگاهیان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد و دارایی با حضور در بزرگداشت هشتادمین سالگرد تصویب قانون تاسیس دانشگاه تهران گفت: طی 80 سالی که از عمر دانشگاه تهران می‌گذرد، این دانشگاه در صحنه دانش و تربیت شخصیت‌های علمی و کارشناسان نقش ممتاز و بی‌بدیلی داشته است.

وی ادامه داد: همچنین این دانشگاه مرکز تمرکز و فعالیت‌های استقلال‌طلبانه و آزادی‌طلبانه ملت مسلمان ایران به شمار می‌رود.

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه خون شهدا و ندای علما در هم آمیخته شده و زمینه پیشرفت کشور را فراهم کرده است، افزود: من نیز دانشجوی دانشگاه تهران بودم. این دانشگاه در جریان اوج‌گیری مبارزات مردم مسلمان ایران و تلاش‌های علمی نقش مهمی ایفا کرده است.

طیب‌نیا در ادامه گفت: همان‌طور که دانشگاه تهران در گذشته در نهضت‌های علمی و سیاسی نقش مهمی ایفا کرده است، انتظار می‌رود در آینده نیز در مسیر پیشرفت، توسعه و تعالی کشور نقش پیشتازی ایفا کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد، گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای دستیابی به اقتصادی درون‌زا و برون‌نگر است که موجبات افزایش جایگاه اقتصادی ما در سطوح منطقه‌ای و جهانی را ممکن می‌کند که این امر تنها با تلاش جدی فرهیختگان به ویژه دانشگاه تهران ممکن می‌شود.

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه واژه توسعه نیاز به تعریف مجدد دارد، افزود: باید با توجه به نگرش‌های اسلامی و واقعیت‌های موجود در ایران این واژه‌ها را بازسازی کرد که این امر مستلزم همکاری فعالان دانشگاهی حوزه علوم اجتماعی و علوم اقتصادی است.

طیب‌نیا با اشاره به اینکه در گذشته نقش عامل بهره‌وری در اقتصاد ایران کم بوده، گفت: اگر تصمیم به افزایش سهم عامل بهره‌وری داریم، باید از دانش و محصولات علمی در تولیدات اقتصادی خود استفاده کنیم.

وزیر اقتصاد و دارایی در پایان اظهار کرد: دستیابی به یک رشد اقتصادی مطلوب و ساختن جامعه‌ای که به لحاظ ارزش‌های مادی و معنوی مردم بتوانند زندگی خوبی داشته باشند، مستلزم مشارکت دانشگاهیان است.

انتهای پیام

کد N752743

وبگردی