آفتاب

تاکید محسنی‌اژه‌ای بر نظارت بیشتر در ارائه تسهیلات

تاکید محسنی‌اژه‌ای بر نظارت بیشتر در ارائه تسهیلات

... سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پالایش شبکه‌های اجتماعی، گفت: ما از ابتدای امسال گفتیم مردم باید از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند و همچینن این شبکه‌ها باید مورد پالایش قرار گیرند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محسنی‌اژه‌ای افزود: این موضوع چند بار بین قوه قضائیه و دستگاه‌های ذیربط بررسی شد و آنها توضیح دادند که این کار را انجام می‌دهند منتها به تمهید مقدمات نیاز دارند.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: آخرین صحبتی که در این رابطه انجام شده این است که آنها گفتند یک سری پالایش انجام داده‌ایم و برخی موارد دیگر هم انجام خواهد شد. همچنین گفته شده که در حال فراهم کردن زیرساخت‌ها برای پالایش موارد مجرمانه هستند.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید آیا حذف مجازات معتادین توسط ناجا با هماهنگی قوه قضائیه اعلام شده است، گفت: اصلاً ناجا چنین کاری نکرده است. با اصلاحی که سال‌های گذشته در قانون انجام گرفت گفته شد که صرف اعتیاد جرم نیست. معتادین باید به مراکز درمانی فرستاده شوند مگر کسانی که تجاهر به اعتیاد یا خرید و فروش مواد کنند.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: اگر افراد معتاد در کنار اعتیاد خود مرتکب جرم و جرایم می‌شوند حتما تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی درباره بازداشت افرادی در سازمان منابع طبیعی، گفت: در این رابطه 8 نفر تعقیب و بازداشت شده‌اند که اتهام آنها مالی است و متاسفانه برخی از مدیران و کارکنان این سازمان در آن دخیل هستند.

خبرنگاری از علت تخریب مناطق مسکونی در شهرک زیتون با دستور قضایی سوال پرسید که محسنی‌اژه‌ای گفت: در این رابطه برخی از مجوزهایی که صادر می‌شود از دستگاه‌های غیرمسئول صادر شده‌اند. همچنین ممکن است دستگاهی مجوز صادر کند و بعداً این مجوز باطل شود. در مواردی هم از محدوده مجوزی که صادر شده تجاوز می‌شود؛ بنابراین موارد متفاوتی وجود دارد.

محسنی اژه‌ای گفت: اگر قاضی دستور تخریب صادر کند،‌ حکم قضایی مراحل خود را طی می‌کند تا به قطعیت برسد و این‌طور نیست بلافاصله دستور تخریب صادر شود.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال خبرنگاری که با اشاره به صحبت‌های وزیر کشور مبنی بر وجود شائبه ورود پول‌های کثیف به سیاست، وضعیت رسیدگی به ادعای محمدرضا رحیمی مبنی بر پرداخت پول به نمایندگان را جویا شد، گفت: من در جلسه گذشته در خصوص آقای رحیمی به تفصیل صحبت کردم. در مورد موضوع پول کثیف در چند سال گذشته قانونی تصویب شد که طبق آن دستگاه‌ها موظف‌اند پول‌های کثیف را ردیابی کنند و طبق قانون اگر لازم باشد به قوه قضائیه گزارش خواهند کرد.

وی ادامه داد: در رابطه با پول‌های مربوط به تبلیغات انتخابات نیز قبلاً گفتند که در این خصوص سیاست‌های کلی انتخابات در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح است که بخشی از آن مربوط به این وجوه، منبع،‌ منشأ و چگونگی هزینه آنهاست.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: در حال حاضر نیز شائبه‌هایی در این زمینه وجود دارد که ان‌شاءالله با وجود یک قانون می‌توان به موارد اینچنینی رسیدگی کرد.

خبرنگاری از سخنگوی قوه قضائیه وضعیت پرونده اختلاس 1.2 میلیارد توسط کمیته امداد سوال پرسید که محسنی اژه‌ای از این موضوع ابراز بی‌اطلاعی کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت پرونده وام بدون وثیقه 6500 میلیاردی نیز گفت: این وام بدون وثیقه نبوده بلکه وثیقه کافی نداشته است. برای این فرد قبل از هفته‌های اخیر پرونده تشکیل شده بود. این فرد جزو لیست بانک مرکزی هم بود، اما مبلغ اعلام شده توسط بانک مرکزی بسیار کمتر از مبلغی است که قوه قضائیه به ‌آن رسید.

وی با بیان این‌که فرد مذکور احضار شده و پرونده در حال رسیدگی است، گفت: رقم اعلام شده رقم تسهیلات استفاده شده توسط این فرد نیست، بلکه با محاسبه دیرکرد به این رقم رسیده است.

محسنی اژه‌ای ضمن درخواست از بانک مرکزی و وزارتخانه‌های مرتبط برای نظارت بیشتر در این‌باره، گفت: به نظر من در موارد اینچنینی تقصیر بانک از مشتری بیشتر است. اگر مدیرعامل یک بانک 50 مشتری اینچنینی دارد باید از او سوال شود که چرا این اتفاق افتاده است نه این‌که صرفاً از این بانک به بانک دیگر منتقل شود.

خبرنگاری از وضعیت پرونده خروج محموله‌های ارز از کشور سوال پرسید که محسنی اژه‌ای در این‌باره، گفت: ابتدائاً تصور می‌شده این موضوع قاچاق است ولی بعداً بانک مرکزی گفته که این کار با هماهنگی صورت گرفته و بنابراین پرونده قاچاق بسته شد.

خبرنگاری با اشاره به اظهارنظر وزیر کشور مبنی بر ورود 20 هزار میلیارد پول ناشی از قاچاق به اقتصاد و سیاست از محسنی‌ اژه‌ای در این‌باره توضیح خواست که سخنگوی قوه قضائیه از این موضوع ابراز بی‌اطلاعی کرد.

خبرنگاری با اشاره به اظهارنظر وکیل مهدی هاشمی مبنی بر این‌که موکلش قطعاً تبرئه می‌شود از محسنی اژه‌ای پرسید آیا امکان تحقق این ادعا وجود دارد؟ سخنگوی قوه قضائیه، گفت: اولاً وکلا پول می‌گیرند که این حرف‌ها را بزنند. ثانیاً تا زمانی که حکمی صادر نشود هر حرفی گمانه‌زنی است یا این‌که با انگیزه‌های خاص زده می‌شود.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: در این مورد هنوز حکمی صادر نشده و همانطور که گفتم ممکن است تا پایان سال حکم صادر شود.

وی با بیان این‌که قاضی با استناد به دلایل و مدارک حکم صادر می کند، گفت: حکمی که صادر می‌شود بدوی است و تا زمانی که قطعی شود مقداری طول می‌کشد.

محسنی اژه‌ای همچنین گفت که پرونده مأمور شهرداری با اتهام امنیتی در حال رسیدگی است و به نتیجه نهایی نرسیده است.

ادامه دارد ...

کد N752574

وبگردی