آفتاب

اعطای تسهیلات ویژه به شرکتها در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری

اعطای تسهیلات ویژه به شرکتها در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری

رییس پارک فناوری پردیس معاونت علمی با اعلام برگزاری چهارمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری (INOTEX2015) در تهران از اعطای تسهیلات ویژه به شرکتها در این نمایشگاه خبر داد.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، صفاری‌نیا افزود: تمامی شرکت‌های دانش بنیان کشور می‌توانند از ظرفیت اعطای تسهیلات ویژه در چهارمین نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری (INOTEX2015) مانند تخصیص تسهیلات برای قراردادهای انتقال فناوری و جوایز صادرات فناوری و محصولات دانش‌بنیان ، برای توسعه تعاملات فناورانه بین‌المللی خود بهره‌برداری کنند.

وی درباره برگزاری چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری (INOTEX2015) اظهار کرد: این نمایشگاه با پشتیبانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری، از 19 تا 22 خرداد ماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

صفاری‌نیا افزود: این نمایشگاه با رویکرد بسترسازی برای تعریف همکاری‌های فناورانه بین‌المللی در جهت استفاده از توانمندی‌های کشورهای مختلف دنیا (انتقال فناوری‌های بروز دنیا) برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه در گام‌های نخست فعالیت در طول سه دوره برگزاری خود شاهد حضور شرکت‌های فناور، کارآفرینان، بازرگانان و فعالان اقتصادی از کشورهای ایران، روسیه، اوکراین، بلاروس، هند، آلمان، انگلیس، ترکیه، کره جنوبی و چین بوده است، چنانچه در نمایشگاه‌های گذشته حدود 180 شرکت خارجی در حوزه‌های نانوفناری، زیست فناوری، ICT، الکترونیک، مکانیک و مکاترونیک، اپتیک، هوافضا، انرژی‌های نو و تجدید پذیر و نفت و گاز دستاوردها و محصولات خود را ارائه کرده‌اند.

به گفته رییس پارک فناوری پردیس معاونت علمی، در سومین دوره این نمایشگاه (INOTEX2014) موفقیت‌های مطلوبی حاصل شد که امضای تفاهم‌نامه تبادل فناوری بین ایران و کشورهای شرکت کننده، به ارزش شش میلیون دلار از آن جمله بود.

وی درباره چشم انداز برگزاری چهارمین دوره این نمایشگاه بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، پیش‌بینی می‌شود 120 شرکت فناور خارجی به نمایندگی بیش از 15 کشور دنیا در کنار 60 شرکت ایرانی در حوزه‌های مختلف فناوری حضور به هم رسانند و توانمندی‌های فناورانه خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دهند.

صفاری نیا با اشاره به امکان تخفیف در هزینه‌های اجاره غرفه برای شرکت‌های خارجی گفت: امکان ارائه تخفیف ویژه تا 70 درصد، جهت ترغیب شرکت‌های فناوری توانمند خارجی، با توجه به توان فناوری و اعتبار هر شرکت وجود دارد.

رئیس پارک فناوری پردیس معاونت علمی افزود: تمامی شرکت‌های دانش بنیان کشور می‌توانند از ظرفیت و تسهیلات ایجاد شده در این نمایشگاه برای توسعه تعاملات فناورانه بین‌المللی خود بهره‌برداری کنند.

انتهای پیام

کد N752427

وبگردی