آفتاب

فرستاده ویژه آمریکا با مذاکره‌کنندگان دولت کلمبیا و گروه فارک دیدار کرد

فرستاده ویژه آمریکا با مذاکره‌کنندگان دولت کلمبیا و گروه فارک دیدار کرد

فرستاده جدید ویژه آمریکا در مذاکرات صلح کلمبیا برای نخستین بار با مذاکره‌کنندگان دولت بوگوتا و نمایندگان گروه فارک دیدار کرد و با هر کدام به صورت جداگانه به گفت‌وگو نشست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، "برنارد آرونسون"، دیپلمات باتجربه را در 20 فوریه 2015 به عنوان فرستاده ویژه آمریکا در کلمبیا منصوب کرد. این دومین همکاری آمریکا با آمریکای لاتین پس از آغاز مجدد همکاری‌های دیپلماتیک با کوبا به تاریخ 17 دسامبر 2014 است.

کوبا میزبان مذاکرات صلح دولت کلمبیا با چریک‌های فارک است. دولت بوگوتا به دنبال مذاکرات با این چریک‌ها برای پایان دادن به درگیری‌هایی است که از 1964 تاکنون بیش از 200 هزار کشته بر جای گذاشته است.

فرستاده ویژه آمریکا به کلمبیا که پیشتر در اقدامات صلح در نیکاراگوئه و السالوادور حضور داشت، برای نخستین‌بار با مذاکره‌کننده دولت بوگوتا و سپس با رهبران چریک‌های فارک دیدار و گفت‌وگو کرد.

پابلو کاتاتومبو، یکی از اعضای تیم مذاکره‌کننده فارک گفت: من نه این مذاکره را رد و نه آن را تایید می‌کنم. این مذاکره راضی‌کننده است.

فارک مدت‌هاست که خواستار دخالت مستقیم آمریکا در مذاکرات صلح است و خوآن مانوئل سانتوس، رئیس‌جمهوری کلمبیا نیز خواستار نقش فعالانه‌تر واشنگتن شده بود زمانی که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در دسامبر 2014 به بوگوتا سفر کرد.

انتهای پیام

کد N752254

وبگردی