آفتاب

سی‌ان‌ان: نتانیاهو قصد تشریح جزییات توافق هسته‌ای را دارد!

سی‌ان‌ان: نتانیاهو قصد تشریح جزییات توافق هسته‌ای را دارد!

نخست‌وزیر اسراییل در سخنرانی‌اش در کنگره آمریکا می‌خواهد جزییات توافق هسته‌ای احتمالی با ایران را تشریح کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و به نقل از شبکه‌ی سی ان ان، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که به منظور سخنرانی در کنگره و لابی صهیونیستی آیپک واشنگتن سفر کرده است می‌خواهد در سخنرانی‌اش درباره‌ی جزییات توافقی که می‌پندارد احتمالا بین ایران و قدرت‌های جهانی حاصل خواهند شد صحبت کند.

وی امیدوار است که این کار جنگ طلبان آمریکا را برای به چالش کشیدن دولت و به تاخیر انداختن ضرب‌الاجل 24 ماه مارس برای دستیابی به یک توافق سیاسی متقاعد کند.

یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی که نتانیاهو را در سفرش به واشنگتن همراهی می‌کند گفت که دولت اسراییل درک درستی از این توافق دارد و ما می‌توانیم از آن نتیجه گیری کنیم.

این مقام صهیونیستی مدعی شد که اسراییل اطلاعات زیادی درباره‌ی توافق هسته‌ای احتمالی با ایران دارد و نخست‌وزیر می‌خواهد با تشریح جزییات آن در کنگره به قانونگذاران آمریکایی بفهماند که این یک توافق بد است.

او سخنرانی نتانیاهو را آخرین فرصت برای گفت‌وگوی مستقیم با کنگره پیش از پایان ماه مارس دانست.

به گزارش سی‌ان‌ان، نخست وزیر رژیم صهیونیستی سفرش را یک فرصت تاریخی و سرنوشت ساز و خود را فرستاده تمام اسراییلی‌ها دانست.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو در روز شنبه با جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا درباره‌ی سفرش به واشنگتن و مذاکرات هسته‌ای گفت‌وگو کرده است و دو طرف در این تماس تلفنی بر ادامه همکاری‌ها از طریق کانال‌های ارتباطی تاکید کرده‌اند.

این مقام صهیونیستی هم‌چنین گفت که هدف اسراییل حصول یک توافق خوب است و ما با هر توافقی مخالف نیستیم ونخست وزیر نیز هیچگاه چنین نگفته است.

به گزارش ایسنا، پس از انتشار اسناد محرمانه موساد که در آن تاکید شده بود ایران به‌دنبال سلاح هسته‌ای نیست، نتانیاهو به دلیل فریب افکار عمومی درباره برنامه هسته‌ای ایران تحت فشار قرار گرفته است و به‌نظر می‌رسد پروژه ایران‌هراسی وی با شکست مواجه شده است.

انتهای پیام

کد N752219

وبگردی