آفتاب

پایان بحران سیاسی در عراق/ گروه‌های سنی به تحریم کابینه و پارلمان پایان دادند

پایان بحران سیاسی در عراق/ گروه‌های سنی به تحریم کابینه و پارلمان پایان دادند

پس از چندین تحریم پارلمان و کابینه عراق از سوی اعراب سنی و متحدان لیبرال آنها، اتحاد گروه‌های عراقی (طرف‌های سنی) در پارلمان عراق اعلام کرد که به تحریم جلسات پارلمان عراق پایان داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز عراق، لقاء وردی، از نمایندگان اتحاد گروه‌های عراقی اعلام کرد: پس از گذشت یک روز از نشست اتحاد گروه‌های عراقی با رهبران فراکسیون الاحرار، اتحاد تصمیم گرفت به تحریم پارلمان پایان دهد و ما در جلسه امروز پارلمان و همچنین سایر جلسات شرکت می‌کنیم.

وی افزود: تصمیم به بازگشت به پارلمان بنا به طرح فراکسیون الاحرار و در راستای سند توافق سیاسی صورت گرفت. فراکسیون الاحرار بر حمایت از خواسته‌های اتحاد گروه‌های عراقی در داخل پارلمان تاکید کرده است.

اعضای فراکسیون الاحرار در پارلمان عراق روز گذشته در منزل سلیم جبوری، رئیس پارلمان این کشور طرحی را به ائتلاف گروه‌های عراقی و ائتلاف الوطنیه (نیروهای لیبرال) جهت حل بحران سیاسی در کشور و حضور مجدد نمایندگان این دو جریان در جلسات پارلمان ارائه داد.

دفتر سلیم جبوری نیز اعلام کرد که شرکت‌کنندگان در این جلسه طرح فراکسیون و راه‌های بازگشت به پارلمان را مورد بررسی قرار دادند.

امروز پارلمان عراق جلسه خود را با ریاست سلیم جبوری و حضور 225 نماینده از جمله نمایندگان اتحاد گروه‌های عراقی برگزار کرد.

در پی کشته شدن سویدان الجنابی، یکی از رهبران برجسته عشایر عراق و چند تن دیگر از همراهان وی، دو ائتلاف اتحاد گروه‌های ملی و اتحاد لیبرال الوطنیه تصمیم گرفتند تا مشارکت وزرا و نمایندگان خود در جلسات کابینه و پارلمان را به حالت تعلیق درآورند.

انتهای پیام

کد N752132

وبگردی