آفتاب

قانونگذار اوکراینی بازداشت شده در مسکو آزاد شد

قانونگذار اوکراینی بازداشت شده در مسکو آزاد شد

یکی از قانونگذاران اوکراینی که پیش از راهپیمایی مسکو به احترام قتل رهبر اپوزیسیون این کشور از سوی پلیس روسیه بازداشت شده بود، آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، به گفته وکیل "آلکسی گونچارنکو"، یکی از نمایندگان مجلس اوکراین، وی پس از مدت کوتاهی از بازداشتگاه آزاد شده اما باید امروز (دوشنبه) در دادگاه حاضر شده و ممکن است محکومیتی برایش صادر شود.

گونچارنکو در همین حال پس از آزادی در صفحه فیس بوک خود نوشت: پلیس مرا بازداشت کرد. در حالی که من نه فریاد می‌زدم و نه بنر و پرچمی در دست داشتم. آنها تنها مرا به خاطر یک تی‌شرت بازداشت کردند.

در تصویری که از خودش در فیس بوک منتشر کرده، گونچارنگو در لباسی دیده می شود که روی آن تصویری از بوریس نمتسوف، یکی از رهبران مخالف روسیه چاپ شده بود. او زیر این عکس شعار معروف اعتراضات ضد غربی سال گذشته را نوشته است: قهرمانان نمی‌میرند.

این قانونگذار اوکراینی با اشاره به علت حضورش در روسیه اظهار کرد، برای شرکت در تظاهرات مرگ نمتسوف به مسکو سفر کرده بود.

در همین حال کمیته تحقیقات روسیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد، گونچارنگو به دلیل سرپیچی از دستور پلیس بازداشت شد و بازجویی از او به دلیل "جرایم مرتکب شده علیه یک شهروند روسی طی وقایع تراژیک اودسا" صورت گرفت. حامیان مسکو، گونچارنگو را به نقش داشتن در اعتراضات اودسا که باعث مرگ ده‌ها تن از فعالان حامی روسیه شد، متهم کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N752131

وبگردی