آفتاب

حملات خمپاره‌ای تروریست‌ها به مناطق مسکونی در بنغازی / الجزایز میزبان نشستی درباره لیبی

حملات خمپاره‌ای تروریست‌ها به مناطق مسکونی در بنغازی / الجزایز میزبان نشستی درباره لیبی

در حالی که الجزایر از میزبانی قریب‌الوقوع خود برای نشست کشورهای همسایه لیبی جهت بررسی بحران در این کشور خبر داده، گروه تروریستی انصارالشریعه مناطق مسکونی در شهر بنغازی را با حملات خمپاره‌ای هدف قرار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، عبدالقادر مساهل، وزیر الجزایر در امور مغرب عربی و آفریقا پس از دیدار با فرستاده ویژه ایتالیا به لیبی اعلام کرد که نشست‌های دو جانبه دیگری با این مقام ایتالیایی و همچنین نشستی با کشورهای همسایه لیبی برگزار خواهد شد که این نشست‌ها احتمالا در هفته آتی خواهد بود.

مساهل در گفت‌وگو با خبرنگاران عنوان داشت: الجزایر و ایتالیا دیدگاه مشترکی نسبت به اوضاع لیبی دارند و این دو کشور از راه‌ حل سیاسی‌ که تمامی طرف‌های لیبیایی را راضی نگه دارد، حمایت می‌کنند تا این راه‌ حل در چارچوب یک دولت ملی و در سایه تمامیت ارضی و وحدت ملی محقق شود.

در همین حال فرستاده ویژه ایتالیا به لیبی اعلام کرد: ایتالیا و الجزایر برای حفظ وحدت و تمامیت ارضی و صلح در لیبی در چارچوب یک راه‌ حل سیاسی تلاش می‌کنند و ما با جدیت از تلاش‌های سازمان ملل در زمینه لیبی قدردانی می‌کنیم.

حملات خمپاره‌ای انصارالشریعه به مناطق مسکونی در بنغازی

از سوی دیگر در حملات خمپاره‌ای تروریست‌های انصارالشریعه به مناطق مسکونی در شهر بنغازی در شرق لیبی چندین تن کشته و زخمی شدند. پیشتر افراد مسلح به رادیو شبکه ملی لیبی در سبها در جنوب شرق لیبی یورش بردند.

در همین حال مسوولان لیبیایی اعلام کردند که راکت‌هایی به مناطق مسکونی در شهر بنغازی اصابت کرد که دو کشته و بیش از 30 زخمی را بر جای گذاشت.

در همین حال منابع پزشکی در مصاحبه با رویترز اعلام کردند که در ماه ژانویه در جریان درگیری‌ها در بنغازی دست‌کم 47 تن کشته شده و 229 تن دیگر زخمی شدند.

فردا مراسم تحلیف حفتر به عنوان فرمانده کل ارتش لیبی برگزار می‌شود

از سوی دیگر، الصالحین عبد النبی، از اعضای پارلمان لیبی اعلام کرد که در جلسه فردا (سه شنبه) پارلمان مراسم تحلیف خلیفه حفتر، سرکرده عملیات کرامت به عنوان فرمانده کل ارتش برگزار می‌شود.

عبد النبی افزود: سرلشکر خلیفه حفتر در پارلمان برای ادای سوگند و ارتقای درجه‌اش به رتبه سپهبدی حضور می‌یابد.

انتهای پیام

کد N751861

وبگردی