آفتاب

مقام ارشد روسیه: کاملا آماده دفع هر نوع حمله اتمی احتمالی هستیم

مقام ارشد روسیه: کاملا آماده دفع هر نوع حمله اتمی احتمالی هستیم

رئیس فرماندهی مرکزی نیروهای موشکی استراتژیک روسیه گفت: مسکو آماده واکنش نشان دادن به هر نوع حمله موشکی حتی در صورت وقوع سریع آن است و حمله تلافی‌جویانه در هر شرایطی از جانب مسکو صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری راشاتودی، "آندری بوربین"، رئیس فرماندهی مرکزی نیروهای موشکی روسیه گفت: اگر بخواهیم در هر شرایطی یک حمله اتمی غیرمنتظره را دفع کنیم، این کار را به خوبی انجام خواهیم داد. قوای موشکی استراتژیک روسیه از نظر جغرافیایی و در هر شرایطی آماده دفع و خنثی کردن حمله اتمی است و اگر بخواهیم دست به حمله اتمی تلافی‌جویانه بزنیم، اپراتورهای تسلیحات اتمی روسیه کاملا آماده هستند.

وی افزود: هیچ تردیدی در این باره وجود ندارد و این وظیفه به خوبی انجام می‌شود.

حمله تلافی‌جویانه اتمی از جانب روسیه همچنین به طور کامل توسط یک سیستم مدرن شده کاملا خودکار به نام "دست بازدارنده" صورت می‌گیرد. این سیستم داده‌ها از منابع مختلف را از جمله سنسورهای لرزه‌نگاری و رادیواکتیو را در سراسر روسیه و از طریق فرکانس‌های رادیویی و ارتباطی جمع‌آوری می‌کند. اگر این داده‌ها نشان دهد که روسیه به واسطه یک حمله اتمی دچار دگرگونی و آسیب می‌شود، این حملات موشکی ویژه‌ای انجام می‌شود و در این صورت حمله موشکی بدون کمک انسان صورت می‌گیرد.

رئیس فرماندهی نیروهای موشکی استراتژیک روسیه ادامه داد: مسلح شدن مجدد نیروهای استراتژیک موشکی روسیه در حال انجام است و تا 2020، 98 درصد نیروهای بازدارنده اتمی روسیه با برند جدید تسلیحات مسلح می‌شوند.

رزمایش جدید قوای موشکی اتمی استراتژیک روسیه از فوریه 2015 آغاز شده و 30 یگان موشکی در 12 منطقه در این کشور در حال آموزش هستند.

انتهای پیام

کد N751693

وبگردی