آفتاب

اوباما: هرگونه دیدار با نتانیاهو منتفی است/ جان کری هم به ژنو رفت

اوباما: هرگونه دیدار با نتانیاهو منتفی است/ جان کری هم به ژنو رفت

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خصمانه ترین اقدام ضد ایرانی در سال های اخیر، به آمریکا رفت تا تمام تلاش خود را برای جلوگیری از هرگونه توافق احتمالی در مذاکرات هسته ای انجام دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، بنیامین نتانیاهو قرار است امروز در کنفرانس سالانه (آیپک) و فردا در کنگره آمریکا سخنرانی کند. نتانیاهو، این سفر خود را تاریخی خوانده و ادعا کرده است همه تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا مانع توافق قدرت های بزرگ و ایران شود.


یکی از مقامات رژیم صهیونیستی که با نخست وزیر این رژیم به واشنکتن سفر کرده است، در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان آمریکا گفت: نتانیاهو در سخنرانی خود در کنگره، آنچه را که از جزئیات توافق هسته‌ای با ایران می‌داند علنی خواهد کرد.


روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» هم به نقل از این مقام صهیونیست نوشت: ما اطلاعات زیادی از توافق با ایران داریم و این اطلاعات نشان می‌دهد که 1+5، امتیازات بزرگی به ایران داده است.


سخنرانی نتانیاهو در کنگره تنش هایی را میان دولتمردان آمریکا ایجاد کرده است.


اوباما، رئیس جمهور آمریکا، مخالفت خود را با این سفر که بدون هماهنگی دولت وی سازماندهی شده اعلام کرده و هر گونه دیداری را با نتانیاهو منتفی دانسته است. جان کری ، وزیر امورخارجه آمریکا هم برای پیگیری مذاکرات هسته ای، به ژنو سفر کرده است و هنگام سخنرانی نتانیاهو، در واشنگتن نخواهد بود.


جو بایدن، معاون رئیس جمهور آمریکا هم که معمولا در سخنرانی های سران خارجی شرکت می کند، به علت سفری خارجی که در پیش دارد، در سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی غایب خواهد بود.


کری: سخنرانی نتانیاهو در کنگره تبدیل به فوتبال سیاسی نشود


در آستانه ایراد سخنرانی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا، جان کری نتانیاهو را به آرامش دعوت کرد.


جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ای.بی.سی گفت: طبیعی است که آمریکا به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خوش‌آمد خواهد گفت و او می‌تواند در اینجا سخن بگوید و روابط امنیتی ما با تل آویو تا کنون به این اندازه نزدیک نبوده است.


با این حال، کری افزود که دیدار و سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا نبایست تبدیل به «فوتبال سیاسی بزرگ» شود.
کد N751682

وبگردی