آفتاب
/نیم‌نگاهی به تحقق شعار سال 93/

یک فعال دانشجویی:دولت، اعتماد مردم در زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی را بهبود بخشید

یک فعال دانشجویی:دولت، اعتماد مردم در زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی را بهبود بخشید

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد، گفت: دولت با کنترل تورم و همچنین بهبود اوضاع فرهنگی کشور توانسته تا اعتماد از دست رفته مردم در زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی را بهبود بخشد.

امین مجیدی فرد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ارتباط با شعار سال 93، اظهار کرد: این‌که رهبری این شعار را برای سالی که گذشت انتخاب کردند، نشان داد که اقتصاد و فرهنگمان رشد کافی نداشته است و نیاز به یک عزم ملی و مدیریت جهادی است. اقتصاد و فرهنگ لازم و ملزوم یکدیگرند اگر به یکی از آنها بها داده نشود، تأثیر سویی بر دیگری خواهد گذاشت.

وی با بیان این‌که عملکرد سه قوه در حوزه‌های اقتصاد و فرهنگ را باید به صورت جداگانه بررسی کرد، گفت: دولت تلاش کرده تا اقتصاد را در شرایط تحریم بهبود دهد. به همین دلیل است که می‌گوییم دولت کارهای خوبی در کنترل تورم و آرامش نسبی بازار انجام داده است.

این فعال دانشجویی ادامه داد: باید هشداری هم به دولت بدهیم که سیاست‌های تعدیل اقتصادی‌ مانند دوران ‌سازندگی دوباره به کشور ضربه وارد نکند زیرا چنین روش اقتصادی فاجعه بزرگی در زمینه‌های فرهنگی به وجود می‌آورد.

وی با اشاره به رویکرد مجلس در قبال مسائل فرهنگی و اقتصادی سال جاری، ابرازعقیده کرد: مجلس در مسائل اقتصادی همراه بی‌چون و چرای دولت و در مسائل فرهنگی و سیاسی کاملاً مقابل دولت قرار داشت. مجلس در بحث فرهنگی رویکردی دوگانه داشته و مسائل فرهنگی را با دید سیاسی تحلیل می‌کند. مثل برخورد با فیلم‌های سینمایی.

مجیدی افزود: قوه قضائیه نیز کارهای مثبتی مثل مبارزه با مفاسد اقتصادی داشته است.

وی همچنین تصریح کرد: دولت در بحث فرهنگ توانست اعتماد خدشه‌دار فرهنگیان به دولت را بهبود بخشد. بازگشت این اعتماد باعث شکوفایی بیشتر هنر و فرهنگ خواهد شد. البته این نقد به دولت وارد است که آزادی فرهنگی بدون آزادی سیاسی نتیجه منفی دارد.

انتهای پیام

کد N751419

وبگردی