آفتاب
یک مدرس حوزه علمیه:

غیبت منشاء سایر گناهان است

غیبت منشاء سایر گناهان است

یک مدرس حوزه علمیه امام صادق(ع) زنجان، غیبت را منشأ سایر گناهان دانست و گفت: متأسفانه امروزه روابط موجود در جامعه موجب غیبت در میان افراد شده است.

حجت‎الاسلام محسن نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه زنجان اظهار کرد: خداوند در در آیه 12 سوره حجرات انسان‏‌ها را دستور به غیبت نکردن زبانی داده است و غیبت کردن را تشبیه به خوردن گوشت مردار کرده است.

او افزود: در روایات دینی خداوند غیبت‌کنندگان را مورد مذمت قرار داده است و کسی که قدم در غیبت کردن بردارد قدم به جهنم گذاشته است.

نصیری تصریح کرد: عمل غیبت چنان در اسلام نهی شده است که در صورت روزه بودن فرد، موجب باطل شدن روزه می‌شود و اعمال او با نقص و کاستی مواجه می‌شود و در مواقعی موجب محو شدن اعمال غیبت کننده می‌شود.

این کارشناس در ادامه یادآور شد: اگر درباره موضوعی که برادرت از آن خوشش نیاید و به او ارتباط داشته باشد و در صحت موضوع نیز اطمینان لازم را نداشته باشی، سخن بگویی، مرتکب گناه غیبت و تهمت شده‎ای که در اسلام علل اساسی غیبت زبانی را حدوداً 12 علت بیان کرده‌‎اند.

او خاطرنشان کرد: در دین اسلام فرق بین غیبت و عیب نیز بیان‌ شده است که در صورت خیرخواهی برای فرد عیوب او را به او گوشزد کنی تا در رفع آن‌ها تلاش کند، در نتیجه این کار بسیار ارزشمند است و به ‌عنوان کار نیکو بیان ‌شده است، ولی غیبت کردن نوع دیگری است که بسیار مورد نکوهش قرار گرفته است.

انتهای پیام

کد N751363

وبگردی