آفتاب

نتانیاهو به آمریکا رفت

نتانیاهو به آمریکا رفت

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای سخنرانی در کنگره آمریکا راهی واشنگتن شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به واشنگتن سفر کرده تا در کنگره آمریکا سخنرانی داشته باشد. گفته می‌شود که محور اصلی این سخنرانی برنامه هسته‌ای ایران خواهد بود.

سخنرانی نتانیاهو که برای سوم مارس برنامه ریزی شده انتقادهای بسیاری را علیه وی به دنبال داشته و یکی از پرتنش‌ترین سفرهای یک مقام اسرائیلی به آمریکا در تاریخ روابط دو طرف به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، نتانیاهو پیش از سفرش گفت که نماینده شهروندان اسرائیل و یهودی‌ها خواهد بود.

برنامه تدارک دیده شده در خصوص سخنرانی نتانیاهو در کنگره انتقادهای بسیاری را از سوی کاخ سفید در پی داشته است. مقام های دولت آمریکا معتقدند که این سخنرانی می تواند آسیب بسیاری به روابط رژیم صهیونیستی و واشنگتن وارد سازد.

سفر نتانیاهو به آمریکا در حالی صورت می گیرد که بسیاری از نمایندگان دموکرات آمریکا گفته‌اند که قصد دارند این سخنرانی را بایکوت کنند. باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا و جان کری، وزیر امور خارجه این کشور نیز گفته‌اند که برنامه‌ای برای ملاقات با نتانیاهو در جریان سفرش به واشنگتن ندارند. با این حال، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مصر است که سخنرانی وی در خصوص آنچه که وی "خطر" برنامه هسته‌ای ایران نامیده، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی گفته است: من به اوباما احترام می‌گذارم اما به عنوان نخست‌وزیر موظفم به امنیت اسرائیل تعهد داشته باشم و بنابراین با توافق‌های هسته ‌ای پیش رو کاملا مخالفم زیرا این توافق‌ها می تواند موجودیت ما را به خطر بیاندازد.

انتهای پیام

کد N751314

وبگردی