آفتاب

لشگر بزرگ پشت دروازه های تکریت و آمادگی برای بیرون راندن تکفیریها

لشگر بزرگ پشت دروازه های تکریت و آمادگی برای بیرون راندن تکفیریها

سخنگوی نیروهای مردمی با اشاره به آمادگی کامل نیروهای مردمی و امنیتی برای شروع عملیات در تکریت با هدف پاکسازی آن از لوث داعش، از خروج تعدادی از خانواده ها از این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه السومریه، شاکر جودت رئیس پلیس عراق گفت: از فرمانده کل نیروهای مسلح  و وزیر کشور به فرماندهی پلیس برای آزادی مناطق باقیمانده عراق دستور رسیده است.

از سوی دیگر کریم النوری سخنگوی نیروهای مردمی عراق اعلام کرد: نیروهای امنیتی و نیروهای پشتیبان آنها آماده عملیات در شهر تکریت و پاکسازی آن می شوند و بیشتر خانواده ها به دعوت نیروهای امنیتی برای خروج از شهر لبیک گفته اند.

وی افزود: همه اقدامات لازم برای عملیات تکریت انجام شده است و ما منتظر شروع فرمان عملیات از سوی دولت با شروع ساعت صفر هستیم.نیروهای امنیتی و مردمی ضرباتی به تروریستها طی روزهای گذشته وارد کرده اند.

بیشتر خانواده ها از شهر تکریت خارج شده اند و این اقدام پس از اطمینان بخشی به عمل آمده از سوی نیروهای امنیتی و خنثی سازی تلاش های داعش برای ترساندن این خانواده ها بوده است.

النوری تاکید کرد: نیروهای مردمی و امنیتی آزادی بخش هستند و نیامده اند که عشایر و ساکنان این شهر را هدف قرار دهند.ما با کسانی که جنایاتی علیه ملت عراق مرتکب نشده باشند کاری نداریم.ما اسامی جنایتکاران را در اختیار داریم و آنها را مجازات خواهیم کرد.

وی درباره مشارکت ائتلاف بین المللی یا عدم مشارکت آن گفت: مشارکت یا شرکت نکردن آنها تاثیری بر روند عملیات نخواهد گذاشت و ما اصرار بر آزادی داریم.

کد N751197

وبگردی