آفتاب

استاندار: 3600 میلیارد تومان منابع لرستان خوابیده است

استاندار: 3600 میلیارد تومان منابع لرستان خوابیده است

استاندار لرستان گفت: 80 درصد صنعت این استان ناکارآمد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، مهندس هوشنگ بازوند در جلسه شورای گفت‎وگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی فراوانی در لرستان وجود دارد، افزود: نرخ رشد جمعیت در کشور 1.7 درصد و در لرستان 1.44 درصد بوده و این آمار در این استان بدین معناست که جوانان یا در لرستان نمی‎مانند یا به علت سایر مشکلات از جمله هزینه زندگی تن به ازدواج نمی‎دهند.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در لرستان بسیار بالاست، ادامه داد: سالانه 7400 نفر از این استان کوچ می‎کنند و سرمایه‎های استان بدین طریق از بین می‎روند.

این مقام مسئول اظهار کرد: نرخ رشد اقتصادی در لرستان 34 درصد بوده و این در حالیست که نرخ رشد اقتصادی کشور 38 درصد است.

استاندار لرستان با تأکید بر اینکه سرانه متوسط درآمدی در لرستان از میانگین کشور پایین‎تر است، اظهار کرد: این استان از نظر میزان سپرده‎گذاری در بانک‎ها رتبه 28 را در کشور دارد.

بازوند یادآور شد: سهم ارزش افزوده کل فعالیت‎های اقتصادی استان 1.08 بوده و ارزش افزوده کل فعالیت‎های صنعتی 0.3 درصد است و همه این آمار نشان‌دهنده وضعیت اقتصادی نامطلوب حاکم بر لرستان است.

وی تصریح کرد: سهم اشتغال در بحث کشاورزی در لرستان 29 درصد و سهمیه صنعت و خدمات 29.2 درصد است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه معوقات بانکی چالش بزرگی برای پرداخت در بانک‎هاست، خاطرنشان کرد: نباید از بخش خصوصی لرستان انتظار رقابت با بخش خصوصی اصفهان را داشته باشیم چراکه وضعیت اقتصادی در این استان چندان مناسب نیست.

استاندار لرستان گفت: اگر لرستان نیازمند یک حرکت است، این حرکت باید از طرف بخش خصوصی باشد و ما باید به بخش خصوصی در این راستا کمک کنیم.

بازوند افزود: کمک به بخش دولتی می‏‎‎‎تواند 3600 میلیارد تومان صنایع خوابیده لرستان را بیدار کند.

وی ادامه داد: بخش خصوصی لرستان این استان عرق داشته و پای کار ایستاده و نیازمند حمایت است؛ افزایش سود بانکی و تحریم‎ها تاثیر منفی روی فعالیت بخش خصوصی داشته است.

انتهای پیام

کد N751018

وبگردی