آفتاب

تاکید مخالفان مالدیو بر ادامه تظاهرات تا زمان آزادی رهبرشان

تاکید مخالفان مالدیو بر ادامه تظاهرات تا زمان آزادی رهبرشان

یک قانونگذار حزب مخالف دولت مالدیو اعلام کرد که این حزب تا زمان آزاد شدن رهبر فعلی خود و رئیس جمهور سابق این کشور که حدود یک هفته پیش دستگیر شد، به اعتراضات خیابانی خود ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، محمد نشید، رهبر فعلی اپوزیسیون مالدیو و نخستین رئیس جمهوری منتخب این کشور یک هفته پیش در ارتباط با پرونده صدور دستور بازداشت یکی از قضات ارشد این کشور در سال 2012، بازداشت شد.

در جریان این پرونده وی در سال 2012 به ارتش مالدیو دستور داد تا یکی از قضات بلندپایه دادگاه کیفری این کشور را دستگیر کرده و پس از آن دستور دادگاه عالی مالدیو به منظور آزادی این قاضی را نادیده گرفت.

محمد نشید که در زمان ریاست جمهوری‌اش در پی چند هفته اعتراضات ضد دولتی مجبور به استعفا از مقامش شد و در انتخابات ریاست جمهوری سال2013 نیز شکست خورد، براساس قوانین مبارزه با تروریسم مالدیو متهم شناخته شده است.

اوا عبدالله، یک قانونگذار مخالف دولت مالدیو اظهار کرد که حزب مطبوع وی موسوم به حزب دموکراتیک مالدیو و همچنین یک حزب همپیمان دیگر آن روز شنبه تصمیم گرفتند، تا زمان آزاد شدن محمد نشید از حامیان مخالفان بخواهند تا تظاهرات شبانه خود را ادامه دهد.

قانونگذاران مخالف دولت مالدیو قصد دارند همزمان با سخنرانی یمین عبدالقیوم، رئیس جمهوری فعلی مالدیو در نشست پارلمان در روزهای آتی دست به اعتراض بزند.

روز جمعه هزاران تن از حامیان محمد نشید به خیابان‌های پایتخت مالدیو ریختند تا خواهان آزادی وی شوند.

محمد نشید اتهام خود در ارتباط با صدور دستور بازداشت قاضی بلندپایه را رد کرده و حامیان وی می‌گویند این اتهام با انگیزه سیاسی مطرح شده و یمن عبدالقیوم قصد دارد با طرح چنین اتهاماتی رقبای بالقوه خود را در انتخابات ریاست جمهوری سال 2018 حذف کند.

انتهای پیام

کد N751014

وبگردی