آفتاب

بهترین روش مراقبت از چشمها در هنگام کار با رایانه

بهترین روش مراقبت از چشمها در هنگام کار با رایانه

شیوع نزدیک بینی و خشکی چشم در جهان در حال افزایش است راهکارهایی از جمله کار کمتر با رایانه، استراحت در مطالعه‌های طولانی، استفاده از رژیم غذایی مناسب و کمتر رفتن در هوای آلوده باعث مراقبت از چشمان خواهد شد.

دکتر انوری متخصص چشم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از عواملی که چشم را خسته می‌کند و باعث خشکی چشم می شود که با رایانه یا تلفن همراه است کا طولانی مدت با کامپیوتر سبب خیره ماندن چشم به کامپیوتر می‌شود که در طولانی مدت ممکن است فرد نزدیک بین شود.

وی افزود: بهترین روش مراقبت از چشمها در کار با رایانه این است که سی دقیقه تا یک ساعت دست از کار بکشیم و به دور دست نگاه کنیم و مرتب پلک بزنیم این کار باعث می‌شود جریان‌های عصبی چشم فعال شوند و از نزدیک بینی پیشگیری شود.

این متخصص چشم افزود: رژیم غذایی مناسب علاوه بر چشم می‌تواند برای تمام بدن مفید باشد رژیم غذایی باید حاوی تمام ویتامین‌ها از جمله ویتامین A باشد.

انوری ادامه داد: در مطالعه‌های طولانی مدت نیز باید به چشم‌ها استراحت داد در بیشتر موارد کار نزدیک، چشم را نزدیک بین می‌کند.

وی تصریح کرد: آلودگی هوا یکی از عواملی است که باعث سوزش چشم می شود غبار آلوده وارد چشم شده و چشم قرمز می‌شود و در کل آلودگی هوا باعث خشکی می‌شود که افراد در معرض آلودگی بهتر است با نظر چشم پزشک ، از اشک مصنوعی استفاده کنند.

انوری تاکید کرد:مطالعه‌های طولانی باعث خشکی چشم می شود.

وی تصریح کرد: استفاده از تلفن همراه را هم باید محدود کنیم و به مدت طولانی به صفحه تلفن همراه خیره نشویم تا چشمهایی با دید قوی و سالم داشته باشیم.
کد N751006

وبگردی