آفتاب

تاکید مجدد کره جنوبی به ژاپن برای عذرخواهی از جنایات جنگی

تاکید مجدد کره جنوبی به ژاپن برای عذرخواهی از جنایات جنگی

رئیس جمهوری کره جنوبی یک بار دیگر از رهبران ژاپن خواست تا به خاطر ارتکاب جرایم جنگی و موضوع "بردگان جنسی" دوران جنگ جهانی دوم عذرخواهی کنند وهشدار داد که زمان در حال پایان یافتن برای توکیو است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مورخان می‌گویند 200 هزار زن که اکثرا اهل کره، چین، اندونزی و سایر کشورهای آسیایی بودند در جریان جنگ جهانی دوم و توسط نیروهای ژاپنی به اجبار به عنوان برده جنسی به خدمت گرفته شدند؛ اقدامی که به شدت مورد انتقاد و خشم این کشورها بوده و باعث تنش در روابط میان این کشورها با توکیو شده است چون ژاپن حاضر به عذرخواهی نیست.

در همین حال "پارک گئون-های"، رئیس جمهوری کره جنوبی بار دیگر از دولت ژاپن خواسته تا از این زنان عذرخواهی کند و امروز (یکشنبه) به توکیو تاکید کرد تا از تمام شرایط و ابزار برای حل این مساله استفاده کند.

وی افزود: ما درحال حاضر 53 نجات یافته آن رویداد را در کره جنوبی داریم که نزدیک به 90 سال دارند. زمان برای ژاپن در حال اتمام است و این کشور هنوز از این زنان عذرخواهی نکرده است.

اگرچه ژاپن در سال 1993 عذرخواهی کرد اما شینزو آبه، نخست وزیر این کشور همچنان مدعی است که تنها "روسپی‌ها "بودند که مورد استفاده قرار گرفتند نه زنان عادی.

انتهای پیام

کد N750943

وبگردی